مدیر کل استاندارد استان البرز

مدیر کل استاندارد استان البرز از تشدید نظارت بر تولیدکنندگان مصالح ساختمانی خبر داد و گفت: : با توجه به سیر تحولی ایجاد شده در سازمان ملی استاندارد، صنعت ساختمان بیش ازپیش زیر ذره بین استاندارد قرار دارد و تمامی واحد های تولید کننده مصالح ساختمانی استان که مشمول استانداردهای اجباری می باشند تحت بازرسی و نمونه برداری های ادواری قرار گرفته اند.

به گزارش روستانیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل استاندارد استان البرز، محمدحسین طاهری تضمین کیفیت ساختمان ها را تنها با نظارت اداره کل استاندارد کافی ندانست و افزود: مطابق قانون، تمامی اشخاص حقوقی و حقیقی دست اندر کار امر ساخت و ساز می بایست با رعایت ضوابط قانونی و اصول علمی و فنی لازم برای برقراری کیفیت و ایمنی ساختمان ها تلاش نمایند و مسئولیت این امر بر عهده تمام ارگان های اجرائی و نظارتی مرتبط می باشد.

وی با اشاره به بررسی راهکارهای مشترک بر پایه تفاهم نامه فی مابین، به موضوع استاندارد سازی مصالح ساختمانی و استفاده از ظرفیت تفاهم نامه جدید در قالب گشت های مشترک و نظارت مستمر مهندسین ناظر بر مصالح ساختمانی اشاره و تاکید کرد : اینگونه نظارت ها و گشت های مشترک در خصوص شناسایی واحد های تولیدی متخلف در صنعت ساختمان در جهت اطمینان بخشی به مردم می باشد و کنترل های صورت گرفته می بایست به اطلاع مردم برسد.

مدیر کل استاندارد استان البرز خاطرنشان کرد: در سال گذشته 29پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری مصالح ساختمانی ابطال شد و در ادامه نیز از ابتدای سال جاری تاکنون 3 پروانه استاندارد ابطال شده است.

رئیس سازمان نظام مهندسی البرز نیز با اشاره به اینکه مامن اصلی انسان ها ساختمان ها می باشند به مسئولیت خطیر و ارزشمند دستگاه های اجرایی و کنترل هر چه بیشتر بر کیفیت مصالح ساختمانی مورد استفاده در ساختمان ها اشاره کرد و خواستار هماهنگی و تعامل بیشتر در جهت حفظ آرامش مردم و سطح رفاه آنها شد. خیری در این جلسه آمادگی سازمان نظام مهندسی را جهت همراهی با اداره کل استاندارد اعلام نمود .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =