کد خبر: 30896
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۸
افتتاح

همزمان با چهارمین روز از هفته جهادکشاورزی چهار طرح کشاورزی روز سه‌شنبه در شهرستان خانمیرزا چهارمحال و بختیاری بهره‌برداری شد.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایرنا، رییس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: افتتاح ۲ طرح گلخانه‌ای و ۲ طرح آبیاری نوین تلفیقی از محل آورده متقاضیان و تسهیلات بانکی و حمایت جهادکشاورزی در این شهرستان افتتاح شد.

عطاءالله ابراهیمی روز سه‌شنبه در آیین افتتاح طرح‌های کشاورزی خانمیرزا با اشاره به افتتاح ۲ طرح آبیاری نوین تلفیقی با رویکرد "تیپ" در خانمیرزا افزود: این طرح‌های آبیاری در ۲۲هکتار اراضی کشاوری این روستا اجرا شده و زمینه اشتغال ۶ نفر را به صورت مستقیم فراهم کرده است.

وی به بهره‌مندی چهار خانوار از اجرای این طرح در سطح شهرستان اشاره کرد و گفت: این طرح علاوه بر مصرف بهینه منابع آبی، میزان تولید نیز افزایش می‌دهد.

ابراهیمی افزود: برای احداث گلخانه سه هزار متری سبزی و صیفی در روستای مرادان شهرستان خانمیرزا نیز ۱۵ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده و زمینه اشتغال ۱۵ نفر را به صورت مستقیم و غیرمستقیم فراهم کرده است.

به گفته وی، چهار میلیارد ریال از اعتبار هزینه شده در این واحد گلخانه آورده متقاضی و مابقی تسهیلات است و این گلخانه در زمینه کشت فلفل دلمه‌ای رقم نروین احداث شده و در هر دوره برداشت برداشت ۴۵ تن فلفل دلمه‌ پیش‌بینی شده است.

رییس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری از افتتاح گلخانه سبزی به مساحت هشت هزار و ۵۰۰ مترمربع در روستای برجویی خانمیرزا اشاره کرد و گفت: ۶ هزار متر مربع این گلخانه زیر کشت فلفل دلمه‌ای قرار گرفته و زمینه اشتغال ۱۵ نفر را فراهم کرده است.

وی اظهار داشت: برای اجرای این طرح ۲۷ میلیارد ریال هزینه شده است که ۲۰ میلیارد ریال آن آورده فرد است و در هر دوره ۶۵ تن تولید فلفل دلمه‌ای برداشت می‌شود.

به گزارش ایرنا،همزمان با هفته جهادکشاورزی ۴۵طرح کشاورزی در بخش آب و خاک، فنی و مهندسی، بهبود تولیدات دامی، بهبود تولیدات گیاهی، شیلات و آبزیان، صنایع تبدیلی و تکمیلی و طرح‌های ترویجی افتتاح  و یک طرح گلخانه‌ای کلنگ‌زنی می‌شود که با افتتاح این طرح‌ها ۲ هزار و ۲۵۷ خانوار بهره‌مند و زمینه اشتغال یک‌هزار و ۴۷ نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم فراهم شده است.

۲۱ تا ۲۷خردادماه به عنوان هفته جهادکشاورزی نامگذاری شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =