کد خبر: 30818
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۳
آبرسانی

آبرسانی به ۸۳ روستای دیگر در مناطق مختلف در استان خوزستان از طرح تاسیسات آبرسانی غدیر انجام خواهد شد.

به گزارش روستانیوز به نقل از خبرگزاری صدا وسیما مرکز خوزستان، محمدرضا کرمی نژاد با اشاره به بررسی روش‌های مختلف برای تامین آب روستا‌های استان خوزستان و رفع مشکلات آن‌ها در بدترین شرایط گفت: در رودخانه کرخه در محدوده شهرستان شوش آبگیری وجود ندارد، این در حالی است که در ۶ آبگیر در شهرستان کرخه دارد.

وی با بیان اینکه ۶ آبگیر موجود در رودخانه کرخه محدوده شهرستان کرخه برای شرایط مختلف بازسازی و آماده سازی شده اند، افزود: همچنین مسائل مربوط به بعد از سد حمیدیه نیز بررسی شدند و مشخص شد در صورتیکه به هر دلیلی مشکلی در کرخه ایجاد شود، آب ۸۳ روستا بعد از این سد قطع می‌شود.

کرمی نژاد ادامه داد: مجتمع سیدالشهدا (ع) با ۱۰ روستا و مجتمع شهدای جهاد با ۴ روستا در محدوده شهرستان دشت آزادگان و مرز حمیدیه، بخش سویده در هویزه با ۴۴ روستا، جنوب هویزه با ۱۹ روستا، مناطقی هستند که برای تامین آب با مشکل روبرو هستند.

مدیرعامل آب و فاضلاب خوزستان می‌گوید: شبکه گذاری و لوله گذاری به طول حدود ۳۰ کیلومتر با کمک بسیج سازندگی، سپاه و سایر پیمانکاران از فروردین ماه امسال آغاز شد و دیروز این عملیات به پایان رسید و آزمون‌های نهایی از طرح اجرایی در حال انجام است.

به گفته کرمی نژاد؛ آب مورد نیاز مجموع این روستا‌ها از تاسیسات طرح آبرسانی غدیر در سوسنگرد تامین می‌شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =