کد خبر: 30798
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۶
اینترنت

مدیر مخابرات استان ایلام گفت: مخابرات ایلام در سه حوزه اساسی تلفن همراه اول، تلفن ثابت، اینترنت پرسرعت خانگی adsl فعال است.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایسنا، حشمت اسدی اظهار کرد: سرویس‌های جدید و متنوع، بخشی از تکنولوژی روز دنیا است بنابراین سرویس ftth با ظرفیت حدود ۲ هزار پرت در دستور واگذاری قرار گرفته است. البته سرویس‌های جدیدی برای مکمل در دست اقدام است که بخشی از آنها واگذار شده و امسال بخشی دیگر در مناطق جدید ایجاد می‌شود.

وی افزود: قبل از پایان سال ۱۴۰۱ تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار در سطح استان ایلام از اینترنت 4G برخوردار خواهند شد.

مدیر مخابرات استان ایلام خاطر نشان کرد: برای دسترسی آسانتر و بهتر مردم به خدمات مخابراتی و توسعه زیرساخت‌های ارتباطی- مخابراتی، منطقه ایلام در سه حوزه اساسی تلفن همراه اول، تلفن ثابت، اینترنت پرسرعت خانگی adsl فعال است.

وی در خصوص برتری سرویس‌های جدید، گفت: در این بستر تلفن ثابت و اینترنت خانگی از بستر کابل مسی به فیبر نوری که پیشرفته‌ترین تکنولوژی روز دنیاست، منتقل می‌شود. هر چند زیرساخت‌های لازم برای این سرویس‌های جدید از سال ۹۴ فراهم شده و در برنامه بعدی شهرستان دهلران نیز تحت پوشش قرار خواهد گرفت.

اسدی به سرویس‌هایی که تاکنون در ایلام راه اندازی شده، اشاره کرد و گفت: این سرویس‌ها شامل vdsl می‌باشد که با تجهیزات سخت افزاری پیشرفته‌تری متوسط سرعت بستر (ADSL) تا سرعت ۵٠ مگابایت، قابلیت افزایش دارد و با تأمین اعتبار و خرید تجهیزات تا پایان سال ظرفیت ۴۰۰ پورت در استان فراهم می‌شود.

وی تصریح کرد: در سال ۹۹ و ۱۴۰۰ حدود۲۳٠ کیلومتر فیبر نوری جدید در مناطق محروم روستایی ایلام نصب شده است و هزینه اجرای هر کیلومتر فیبر نوری و خرید کابل حدود ۲٠٠ میلیون تومان است که این رقم از محل اعتبارات وزارت ارتباطات تأمین می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =