شاملو

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور گفت: ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار جلد سند مالکیت برای مناطق روستایی صادر شده است.

به گزارش روستانیوز به نقل از خبرگزاری مهر، محمدرضا شاملو در مراسم اهدای اسناد مالکیت در روستای حصار مرودشت، اعطای سند مالکیت را رویکردی برای قانونمند شدن معاملات و ایجاد انگیزه برای ماندگاری در مناطق روستایی و کاهش مهاجرت‌های ناخواسته دانست.

وی افزود: ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار جلد سند مالکیت برای مناطق روستایی صادر شده است.

او خاطرنشان کرد: صدور اسناد مالکیت در عرصه فعالیت‌های اقتصادی و اجتماعی بسیار اثرگذار بوده و امیدواریم این همکاری میان دستگاه‌های مرتبط با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در استان‌ها استمرار داشته باشد.

شاملو در خصوص تبدیل اسناد مالکیت دفترچه‌ای به تک برگ نیز گفت: در این رابطه در قانون بودجه حکمی داده شد که بر مبنای آن تبدیل اسناد دفترچه‌ای به اسناد تک برگ برای روستاییان هزینه‌ای نخواهد داشت.

به گفته او، در کشور حدود ۶۲ هزار روستای دارای سکنه وجود دارد که ۴۰ هزار روستا بالای ۲۰ خانوار جمعیت دارند که همه این روستاها دارای طرح هادی مصوب هستند.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور یادآور شد: توسعه کشور جز از طریق توسعه روستایی میسر نخواهد بود و همه دستگاه‌ها در زمینه رونق گردشگری، اجرای منظومه‌های روستایی، ایمن سازی روستاهای در معرض خطر، تأمین زمین برای ساخت مسکن و.. همکاری جدی با این بنیاد داشته باشند.

او ادامه داد: در تحریم‌هایی که علیه کشور اتفاق افتاد، اگر در بخش کشاورزی وابستگی ما به خارج زیاد بود امروز با مشکلات عدیده و بزرگی مواجه می‌شدیم ولی ظرفیت روستاهای کشور و تولیدات آن‌ها باعث شد تا از خیلی از بحران‌ها عبور کنیم.

شاملو تهیه طرح منظومه‌های روستایی را یکی از راه‌های شتاب دادن به توسعه روستایی کشور دانست و گفت: امیدواریم نتیجه مطالعه این طرح هرچه زودتر وارد مرحله اجرایی شود و بنیاد مسکن این آمادگی را دارد تا ورود بیشتری در این حوزه داشته باشد.

به گفته او، طرح توسعه پایدار منظومه‌های روستایی با هدف توسعه پایدار سکونتگاه‌های روستایی از طریق انتظام فضایی منظومه‌های روستایی در قالب شبکه‌های محلی و ناحیه‌ای و با تاکید بر روابط و پیوندهای روستایی - شهری توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تهیه شده و برای اجرا در اختیار دستگاه‌های مرتبط قرار می‌گیرد.

مدیرکل بنیاد مسکن فارس نیز در این مراسم با تقدیر از حمایت‌های معاون عمران روستایی بنیاد مسکن کشور و با تقدیر از تعامل و هم افزایی مدیران کل ثبت و منابع طبیعی استان فارس گفت: تاکنون ۱۲۰ فقره جلد سند روستایی در روستای حصار شهرستان مرودشت صادر شده است.

عطاالله زمانی با بیان اینکه فارس تا کنون ۲۹۱ هزار و پانصدمین جلد سند روستایی را هم صادر کرده است، گفت: صدور ۳۸ هزار قطعه سند مالکیت شهری و ۲۹۱ هزار و ۵۰۰ جلد سند مالکیت روستایی در استان فارس برگی زرین از افتخارات بنیاد است که به ایجاد اشتغال و منابع درآمدی برای روستاییان کمک کرده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =