کد خبر: 30628
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۱
آبرسانی

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۹۰ میلیارد ریال اعتبار از منابع مالی استانی و ملی برای تکمیل طرح آبرسانی به پنج روستای شهرستان باشت اختصاص می یابد.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایرنا،سیدعلی احمدزاده روز سه شنبه در بازدید از روستای مله برفی از توابع شهرستان باشت اظهار داشت: این اعتبار به همت مسوولان برای تکمیل طرح آبرسانی به روستاهایی مانند مله برفی، امام ضامن،اسلام آباد و تلخ آب پیش بینی می شود.

وی با اشاره به مشکلات مردم این روستاها برای تامین آب آشامیدنی سالم و نیمه تمام ماندن این طرح از ۲ سال پیش تاکنون بر تلاش برای از سرگیری عملیات اجرایی این طرح و تکمیل آن در شهریور امسال تاکید کرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد نیز در این بازدید در خصوص طرح آبرسانی به پنج روستای باشت گفت: عملیات اجرایی این طرح سال ۱۳۹۸ آغاز شده و ساخت آن پس از ۶۰درصد پیشرفت فیزیکی به دلیل کمبود اعتبار نیمه تمام ماند.

اسفندیار برخه عنوان کرد: احداث ۲ مخزن ۲۰۰ متر مکعبی و سه هزار و ۴۵۰ متر خط انتقال لوله از بخش های مهم طرح آبرسانی به پنج روستای مذکور است.

وی تصریح کرد: براساس قرارداد اولیه این طرح قرار بود با ۱۵۴ میلیارد ریال سرمایه گذاری اجرا شود.

نماینده مردم شهرستان های گچساران وباشت نیز در این نشست با اشاره به اهمیت ایجاد زیرساخت های اولیه زندگی برای ماندگاری اهالی در روستاها و پیشگیری از مهاجرت به شهرها از مسوولان خواست تا برای تکمیل آبرسانی به پنج روستای باشت تلاش بیشتری داشته باشند.

سید ناصر حسینی پور با بیان  اینکه نبود جاده بین مزارع از دیگر مشکلات مردم روستای مله برفی است ابراز داشت: ۲ میلیارد ریال اعتبار نیز برای ساخت جاده بین مزارع در این روستا اختصاص می یابد.

وی با یادآوری اینکه روستای مله برفی بیش از ۷۰ هکتار مزرعه دارد و درآمد اصلی مردم از طریق کشاورزی تامین می شود تاکید کرد: احداث جاده بین مزارع به رفاه کشاورزان برای کشت و کار کمک می کند.

روستای  مله برفی در هشت کیلومتری شهر باشت قرار دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =