کد خبر: 30627
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۹
گندم کاری

فرماندار تایباد گفت: طی ۱۶ روز گذشته، ۱۶ هزار و ۵۰۰ تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان این شهرستان به صورت تضمینی خریداری شد.

به گزارش روستانیوز، مهدی دونده روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: قیمت پایه خرید تضمینی گندم در سال جاری با افزایش ۱۱۰ درصدی نسبت به قیمت خرید سال گذشته، ۱۰۵ هزار ریال است که این قیمت با احتساب چهار درصد افت مفید و یک درصد افت غیر مفید خواهد بود.

وی اضافه کرد:امسال علاوه بر قیمت پایه خرید تضمینی گندم مبلغ ۱۰ هزار ریال در هر کیلوگرم به عنوان جایزه به کشاورزانی که دسترنج خود را به مراکز خرید تضمینی دولتی تحویل نمایند پرداخت و به قیمت پایه افزوده خواهد شد.

فرماندار تایباد گفت: گندم‌های مازاد بر نیاز کشاورزان تایباد در قالب هزار و ۵۵۷ محموله عرضه شده است.

دونده افزود: پیش‌بینی می شود از مجموع  ۶ هزار و ۸۰۰ هزار هکتار سطح زیر کشت گندم در این منطقه، بیش از ۲۵ هزار تن گندم به صورت تضمینی از کشاورزان خریداری و ذخیره‌سازی شود.

وی ادامه داد: در بازه زمانی خرید محصول گندم در شهرستان تایباد خوشبختانه تاکنون موردی از "سن‌زدگی" در این محصول مشاهده نشده است.

فرماندار تایباد گفت: در راستای حمایت از تولید و دسترنج کشاورزان امسال این محصول به صورت شبانه‌روزی در شهرستان تایباد از کشاورزان خریداری می‌شود و امید است با تامین اعتبارات صورت گرفته پرداختی وجوه گندم خریداری شده در کوتاهترین زمان ممکن به حساب گندمکاران واریز شود.

دونده افزود: در حال حاضر روزانه افزون بر ۲۲۰ محموله گندم در تایباد خریداری و در تنها مرکز خرید این محصول در این شهرستان ذخیره سازی می شود.

وی ادامه داد: هم اکنون یک سیلوی فلزی تمام مکانیزه بخش خصوصی برای خرید گندم این منطقه فعال است که در آن به صورت مستقیم ۳۰ نفر مشغول فعالیت

هستند که در هر ساعت ظرفیت تخلیه ۲۰۰ تن گندم را دارد.

شهرستان تایباد ۲ مرکز ذخیره‌سازی گندم با ظرفیت ۶۰ هزار تن دارد.

سالانه افزون بر ۲۵ هزار تن گندم برای تامین آرد شهرستان تایباد نیاز است و سال گذشته ۱۰ هزار تن گندم در این شهرستان خریداری شد.

شهرستان ۱۴۰ هزار نفری تایباد متشکل از ۲ بخش مرکزی و میان ولایت با ۳۸ روستا در فاصله ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =