مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران از اجرای سامانه حدنگاری یا کاداستر برای حدود ۱۵۰هزار هکتار از ۱۸۸ هزار هکتار اراضی شهرستان دماوند به خبر داد.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایرنا، رضا بیانی روز سه شنبه در نشست رسیدگی به مطالبات شوراهای اسلامی روستا در حوزه های جهاد کشاورزی، منابع طبیعی و بنیاد مسکن که به همت نماینده مردم شهرستان های دماوند که  در سالن آمفی تئاتر دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند برگزار شد، اظهار داشت: در شهرستان دماوند ۳۱مورد پلاک وجود دارد که در کمیسیون رفع تداخل مطرح است که برای رفع مشکل آن باید بازدید زمینی انجام شود.

وی ادامه داد: در شهرستان دماوند حدود ۱۵۰هزار هکتار از ۱۸۸هزار هکتار حدنگاری یا کاداستر شده و حدود ۳۰هزار هکتار باقی مانده است که علت باقی ماندن آن بیشتر تعارض با مردم بوده که سعی می شود با توجه به اینکه باید تا شهریورماه به تمام برسد، تعامل بیشتری با مردم و اسناد آنان داشته باشیم.

این  مسئول خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم محدوده طرح های مرتع داری را کم و زیاد کنیم باید براساس سامانه های عرفی صورت گیرد که نمی توان دراین خصوص دست برد؛ همچنین درخصوص محدوده پلاک ها نیز، چون بیش از ۹۹درصد آن از سوی اداره ثبت به ما ابلاغ می شود، امکان جابه جایی وجود ندارد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران همچنین درخصوص طرح های مرتع داری و اشتغال زایی نیز بیان داشت: خوشبختانه در شهرستان دماوند موضوعات مطرح شده از سوی شوراها و دهیاران درخصوص انجام طرح های تولیدی است که دراین زمینه حمایت لازم صورت می گیرد و رویکرد ما نیز حمایت از کشاورزان است که امنیت غذایی کشور را بر عهده دارند.

شهرستان دماوند از جمله شهرستان های شرق استان تهران است که در ۴۵کیلومتری پایتخت قرار دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =