کد خبر: 30595
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۱
کشاورزی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: همزمان با هفته جهاد کشاورزی(۲۱ تا ۲۷ خرداد) ۲۲ طرح در نقاط مختلف این استان به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایرنا، علی صفری افزود: این طرح ها با اعتباری بالغ بر ۲۱۵ میلیارد و ۴۱ میلیون ریال در شهرستان‌های زرندیه، فراهان، ساوه، محلات، کمیجان، شازند، خمین، فراهان، زرندیه، دلیجان و خنداب به بهره برداری می رسد.

وی ادامه داد: ۱۰۵ میلیارد و هشت میلیون ریال از این اعتبارات توسط سرمایه گذاران، ۱۵ میلیارد و ۷۷ میلیون ریال تسهیلات بانکی، ۸۴ میلیارد و ۱۳ میلیون ریال از محل اعتبارات ملی و ۹ میلیارد و ۷۶۴ میلیون ریال از محل اعتبارات استانی برای این طرح‌ها تامین و هزینه شده‌ است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی خاطرنشان کرد: با بهره‌برداری از این طرح‌ها برای ۴۹۱ نفر در این استان به صورت مستقیم و برای ۲۲۱ نفر به صورت غیر مستقیم اشتغال ایجاد می‌شود.

صفری گفت: ۵۴۷ خانوار با بهره‌برداری از این طرح‌ها از مزایای آنها بهره‌مند می‌شوند.

وی ادامه داد: پوشش دارکردن استخر ذخیره آب کشاورزی، لوله‌گذاری چاه ابراهیم آباد شهرستان زرندیه، آبیاری تحت فشار، انتقال آب روستا فرنام، انتقال آب با لوله،  احیاء و مرمت قنات،  استخر پرورش ماهیان سرد آبی و کارگاه بسته‌بندی مرغ از جمله طرح‌هایی است که همزمان با هفته جهاد کشاورزی در استان مرکزی به بهره‌برداری می‌رسد.

بیست و یکم تا بیست و هفتم خردادماه در تقویم جمهوری اسلامی ایران به نام هفته جهاد کشاورزی نامگذاری شده‌است.

استان مرکزی با وجود صنعتی بودن در زمره ۱۰ استان نخست کشور در بخش کشاورزی است که ۹۰ هزار بهره بردار شامل ۲۰ درصد شاغلان استان در این حوزه فعال هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =