کشاورزی

معاون وزیر جهادکشاورزی در نشست شورای معاونین و مدیران سازمان جهادکشاورزی با اشاره به گزارش سفر سه روز خود به سیستان و بلوچستان گفت: استعدادهای ذاتی و بالقوه ای در زیر بخش های کشاورزی خصوصا موز، خرما، شتر شیلات و همچنین زیر ساختهای بسیار مطلوبی در زمینه فعالیتهای تحقیقاتی و آموزشی استان وجود دارد.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایسنا، سید مجتبی خیام نکویی تاکید کرد: مهمترین وظیفه ما خدمت به روستائیان، کشاورزان و تولید کنندگان واقعی است و ما تلاش داریم امسال با توجه به شعار سال اتفاق بزرگی در بخش کشاورزی و تحقق اهداف دانش بنیان در بخش بیافتد و این مهم نیازمند به هماهنگی و همکاری مستمر سازمان تات و همه مراکز جهادکشاورزی و آموزشی است.

رییس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی تصریح کرد: برای ارتقای کشاورزی دانش بنیان در کشور نیاز به تربیت کشاورزان آینده و توانمند سازی علمی آنان داریم.

وی اظهار کرد: در برنامه داریم برای توسعه فعالیتهای دانش بنیان در مراکز آموزشی، تحقیقاتی و ترویجی و تمرکز همگانی برای الویت بندی مشکلات در بخش کشاورزی،  با تمام ظرفیت های موجود وزارت جهاد کشاورزی و استان‌ها گام های بلندی برداریم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان وبلوچستان نیز در این نشست با ارائه گزارشی از استعداد ها و پتانسیل های بالقوه و ذخائر ژنتیکی  استان در زیر بخش‌های زراعت و باغبانی،  دام و طیور و شیلات گفت : ظرفیت های بی بدیل بخش کشاورزی، سیستان وبلوچستان را در ردیف استان‌های برتر کشور قرارداده است

محمد علی نیکبخت افزود: با بهره گیری از فرصت‌های مرزی و توانمندی‌های بخش کشاورزی،  سیستان و بلوچستان می‌تواند در تولید و اشتغال و صرفه جویی ارزی به کشور یاری نماید.

وی با اشاره به ظرفیت بالای استان در تولید گوشت قرمز، انواع آبزیان، انواع میوه های گرمسیری و خرما تصریح کرد: سیستان وبلوچستان توانایی تامین و تولید بخش اعظم کمبود کشور در این زمینه هاست.

نیکبخت تأکید کرد: سیستان و بلوچستان بعنوان گنج پنهان، ظرفیت وسیع و کم نظیری برای سرمایه گذاری دارد با توجه به همین پتانسیل برای حضور بنگاه‌های اقتصادی بزرگ کشور، برنامه های مختلفی در استان تدوین و تاکنون با سرمایه‌گذاری این بنگاه‌ها در زمینه توسعه زیر بخش‌های مختلف کشاورزی،اقدامات شاخصی انجام شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =