کد خبر: 30462
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۵
سیدمجتبی خیام نکویی

معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به ظرفیت های بی بدیل کشاورزی استان سیستان و بلوچستان گفت: به زودی در زاهدان دهکده نوآوری کشاورزی راه اندازی می شود.

به گزارش روستانیوز به نقل از مهر، خیام نکویی صبح امروز طی بازدید از مرکز توسعه کسب و کارهای روستایی و کشاورزی در محل مرکز آموزش شهید خیابانیان با بیان اینکه سیستان و بلوچستان فرصتی بی نظیر برای سرمایه گذاری است و گسترش شیوه‌های کشاورزی پایدار مؤثرترین روش در پیشبرد اهداف توسعه این بخش است، اظهار داشت: این آمادگی وجود دارد به منظور بهره گیری از ظرفیت‌های بخش کشاورزی سیستان و بلوچستان مجوز دهکده نوآوری کشاورزی داده شود تا پژوهشگران استان با دراختیارداشتن تمام ظرفیت‌ها از این فرصت برای توسعه بهترین بهره را ببرند.

رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی کشور ادامه داد: سیمای کشاورزی سیستان و بلوچستان بسیار توانمند و دارای ظرفیت‌های زیادی است، باغبانی، زراعت، شیلات، دامداری، منابع طبیعی و استفاده از صنایع تبدیلی مهمترین پتانسیل‌های توسعه و رشد کشاورزی و جذب سرمایه گذار در استان است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان نیز گفت: شرایط خاص جغرافیایی و اقلیمی این استان را یکی از مستعدترین نقاط کشاورزی کشور تبدیل کرده است به طوری که در تمامی فصول سال امکان کشت و تولید انواع محصولات در آن وجود دارد.

محمد علی نیکبخت با بیان اینکه استان سیستان و بلوچستان بهترین فرصت برای توسعه بخش کشاورزی است، افزود: این استان به دلیل دسترسی به بازارهای افغانستان و پاکستان و حوزه خلیج فارس فرصت بی نظیری را برای صادرات محصولات کشاورزی و در نتیجه ارزآوری و فرصت‌های شغلی جدید برای استان و کشور داراست.

وی ادامه داد: همچنین این استان در زمینه تولید محصولات باغی به ویژه گرمسیری و استوایی بی نظیر است بطوریکه تنها نقطه در کشور است که می‌تواند با تولید محصولاتی نظیر موز و تأمین نیاز داخلی به حذف خروج ارز و واردات محصولات کشاورزی که به کشور تحمیل می‌شود کمک کند.

رئیس سازمان کشاورزی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در حال حاضر طرح‌های بزرگ بخش کشاورزی با حضور سرمایه گذاران کلان کشور در سیستان و بلوچستان آغاز شده است.

وی تاکید کرد: آمادگی در مراکز تحقیقاتی و آموزش و ترویج جهاد کشاورزی استان وجود دارد تا در کنار سرمایه گذاران به تولید هر چه بهتر محصولات کشاورزی کمک نمایند و اثر گذار باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =