کد خبر: 30432
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۴

معاونت توسعه و امور زیربنایی سازمان امور عشایر ایران گفت: در شهریور ماه امسال، از الیاف و پسماند نیشکر استان خوزستان در اختیار دامداران عشایر خراسان جنوبی قرار می گیرد.

به گزارش روستانیوز به نقل از مهر، مهدی میزبان بعد از ظهر چهارشنبه در حاشیه بازدید از مجتمع دام سنگین روستای حسین‌آباد شهرستان فردوس در جمع خبرنگاران بیان کرد: عشایر قشری زحمتکش و غیور و شجاع بوده و به جز خشکسالی در برابر همه ناملایمات مقاومت می‌کنند.

وی با بیان اینکه زندگی عشایر مبتنی بر دام و دامپروری است، اظهار کرد: دام به مرتع و آب نیاز دارد که می‌طلبد توسط وزارت جهاد سازندگی و اداره امور عشایر در خصوص تأمین علوفه و تأمین آب شرب حمایت‌های لازم را داشته است.

میزبان با بیان اینکه تاکنون حمایت‌های صورت گرفته برای عشایر کافی نبوده است، گفت: خدمات‌رسانی در شرایط خشکسالی از جمله اهداف سازمان امور عشایر بوده که در این راستا تأمین آب و علوفه را در دستور کار قرار دارد.

معاونت توسعه و امور زیربنایی سازمان امور عشایر ایران بیان کرد: روز گذشته ۵۰۰ تن جو خریداری شده و بیش از سه برابر این میزان نهاده هم از سایر استان‌ها تأمین و ذخیره می‌شود.

وی صدور دامدار کارت و خرید تضمینی دام را از اقدامات مهم دولت سیزدهم برای حمایت از دامداران عنوان کرد و گفت: در طرح خرید تضمینی دام هم نهاده یا وام به دامدار برای تولید دام داده می‌شود و پس از آن سازمان امور عشایر یا جهاد کشاورزی دام را خریداری می‌کنند.

بنا به گفته میزبان، در این طرح دامدار می‌تواند قیمت نهاده را پرداخت کرده و خود اقدام به فروش دام کند، گفت:

وی با اشاره به مشکلات عشایر منطقه فردوس بیان کرد: طرح مطالعاتی تأمین آب شرب پایدار منطقه گلپخان روستای «کجه» شهرستان فردوس آغاز می‌شود که با اجرای این طرح آب شرب ۴۲۰ خانوار این منطقه تأمین خواهد شد.

میزبان با بیان اینکه اعتبار لازم برای اجرای این پروژه تأمین می‌شود، افزود: اگر مطالعات به موقع انجام شود، در سال جاری تأمین اعتبار می‌شود.

وی بیان کرد: پیش‌بینی شده در شهریور ماه امسال، از الیاف و پسماند نیشکر از استان خوزستان به خراسان جنوبی حمل شود و در اختیار دامداران عشایر قرار گیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =