کد خبر: 30398
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۵
اراضی

۵۰ مورد ساخت و ساز غیر مجاز در منطقه چلاو شهرستان آمل تخریب شد.

به گزارش روستانیوز به نقل از صدا و سیما، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان آمل، از اجرای حکم قلع و قمع برای ۵۰ مورد سازه‌های غیرمجاز ساخته شده در دهستان چلاو از توابع بخش امامزاده عبدالله این شهرستان آمل خبر دا

مهدی محمدی گفت: مساحت کل زمین‌هایی که ساخت و ساز‌های غیرمجاز در آن صورت گرفته حدود ۴ هزار مترمربع در زمین‌های کشاورزی و بیرون از محدوده و بافت روستا و محدوده جنگلی بوده است.

وی تصریح کرد: این زمین‌ها با حضور دادستانی، نیروی انتظامی و مدیریت جهاد کشاورزی و بخشداری امامزاده عبدالله شهرستان آمل در اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی قلع و قمع شد.
چشم پوشی برخی مسئولان و دهیاران از تخلفات
همچنین دادستان عمومی و انقلاب آمل با بیان اینکه با گسترش روز افزون ساخت و سازها، متاسفانه روند ساخت و ساز‌های غیرمجاز از سوی برخی افراد سودجو نیز رو به افزایش است، گفت: متاسفانه بیشتر ساخت وساز‌های غیرمجاز صورت گرفته در سطح شهرستان به خصوص دهستان جنگلی و کوهستانی چلاو آمل ناشی از چشم پوشی برخی از مسئولان متولی امر به ویژه دهیاران این روستا بوده است.
محمدی همچنین به مالکانی که قصد ساخت و ساز در مناطق کوهستانی و جنگلی شهرستان را دارند، هشدار داد: قبل از هرگونه ساخت و ساز در ملک خریداری شده، از امور اراضی جهادکشاورزی در خصوص کاربری و مجاز بودن ساخت وساز در آنجا اطلاعات کسب کنند تا اسیر سودجویی برخی فروشندگان املاک نشوند.
وی حفظ کاربری اراضی کشاورزی را یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های دادگستری دانست و افزود: تاکید مسئولان قضایی به ادارات خدمات رسان، ارائه نکردن هرگونه انشعاب و خدمات به ساخت وساز‌های غیر مجاز می‌باشد.
تخریب ساز‌های غیرقانونی ساخته شده قطعی است
بخشدار امامزاده عبداله شهرستان آمل هم با اشاره به اینکه وجود مناطق بکر جنگلی و کوهستانی در این بخش به خصوص در محدوده دهستان چلاو، پای برخی دلال‌ها را برای ساخت وساز‌های غیرمجاز در این بخش‏، باز کرده است، تاکید کرد: برابر تاکیدات ابلاغی درخصوص جلوگیری از هرگونه ساخت وساز‌های غیرقانونی در زمین‌های ملی و کشاورزی، مردم قبل از خرید هرگونه زمین خارج از محدوده از ادارات مربوطه استعلام بگیرند.
محمدباقر ضربی افزود: قطعا دهیاران و شورا‌های اسلامی روستا‌ها باید نسبت به ساخت وساز‌ها در حریم و بیرون از حریم روستا‌ها، حساسیت بیشتری داشته باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =