کد خبر: 30368
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۳
گلخانه

رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: ۲۰۰ واحد گلخانه ای صنعتی و سنتی با ظرفیت اشتغال دائم ۶۰۰ نفر در روستای " گایکان" الیگودرز فعال است.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایرنا سید عماد شاهرخی روز سه شنبه در جشنواره گل، گیاهان زینتی و دارویی روستای گایکان الیگودرز افزود: انواع گل رز ایرانی و هلندی، انواع درختچه های زینتی، گل و گیاهان دارویی شامل نهال گل محمدی، اسطوخودوس، رزماری، به لیمو و مریم گلی، بذر و نشای حدود ۲۰ گونه گل فصلی در این روستا پرورش می یابد.

وی اظهار داشت:  تولید سالانه یک تن بذر انواع گل های فصلی، تولید حدود چهار میلیون بوته گل رز، ۲ میلیون بوته نهال گل محمدی و سایر گیاهان دارویی، یک میلیون درختچه زینتی شامل زرشک و انواع یاس نیز از دیگر ظرفیت های این روستا است.

وی گفت: تعداد نیروهای فعال در ۲۰۰ گلخانه این روستا ۶۰۰ نفر به صورت دائم است که در اوج فصل کاری همزمان با قلمه زنی و گلدان گیری ۳۰۰ نفر نیز از حاشیه شهر الیگودرز جهت کار به این روستا مراجعه می کنند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان افزود: این روستا در زمینه پرورش و تکثیر گل و گیاهان زینتی پیشرو است و دارای بزرگترین و پر تعدادترین گلخانه استان و قطب پرورش و صادرات گل های زینتی به ویژه انواع گل رز می باشد.

شاهرخی اضافه کرد: شهرستان الیگودرز طبق آخرین سرشماری، با جمعیتی حدود ۸۰ هزار نفر بعد از خرم آباد، بروجرد، دورود و کوهدشت پنجمین شهر پرجمعیت لرستان است و  دیرینه گی آن به ۷۰۰ سال می‌رسد.

وی با بیان اینکه این شهرستان الیگودرز دارای ۶۱ هزار هکتار اراضی دیم  و آبی است تصریح کرد: سطح زیر کشت باغات و گیاهان دارویی الیگودرز بیش از سه هزار و ۷۶۲ هکتار می باشد.

 روستای گایکان دارای ۲۶۴ خانوار و جمعیت حدود ۹۰۰ نفر است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =