کد خبر: 30343
تاریخ انتشار: ۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۷
اکبر نیکزاد

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: این نهاد تاکنون برای سه میلیون و ۷۰۰ هزار خانه روستایی و شهری زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت در کشور، سند مالکیت صادر کرده و به صاحبان آن تحویل داده است.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایرنا، اکبر نیکزاد روز دوشنبه در آیین تکریم و معارفه مدیران کل سابق و جدید بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کردستان اظهار داشت: سنددار کردن خانه های روستایی و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت که از سالها قبل آغاز شده اکنون به مرحله خوبی رسیده و همچنان در حال انجام است.

وی با بیان اینکه اکنون در ۱۴ نقطه کشور هشت مورد زلزله زده و ۶ منطقه سیل زده مشغول بازسازی هستیم، اضافه کرد: بنیاد مسکن هر جا حوادث غیر مترقبه بود با فوریت بازسازی را آغاز کرده است و تاخیر در عملکرد این نهاد جایی ندارد.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی این نهاد را از یادگاران ارزشمند امام راحل دانست که با اشتیاق و علاقه از عهده همه وظایف و تکالیف محوله برآمده است، افزود: در بحث مسکن روستایی کردستان هفت درصد این واحدها نوسازی شده که متوسط کشوری امروز از ۵۰ درصد گذشته است.

نیکزاد از پیگیری برای پرداخت تسهیلات پنج درصد قرض‌الحسنه برای بازسازی واحدهای مسکن روستایی در کردستان خبر داد و یادآور شد: در بازدید سال گذشته از روستاهای غرب استان کردستان، مشخص شد که خانه‌های این مناطق در برابر زلزله کاملا غیرمقاوم است و در صورت بروز حادثه، قصور شرعی است.

وی به بحث توزیع عادلانه یارانه‌ها توسط دولت نیز اشاره و اظهار داشت: در بحث هدفمندی یارانه ها کار انقلابی دولت با مشارکت مردم و مجلس رقم خورد که این جراحی اقتصادی یک طرف قضیه بوده و دیگری پایداری اقتصادی است.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه باید برنامه ریزی اقتصادی توانمندی داشته باشیم که به سادگی آسیب نبیند، ادامه داد: روستا از پایه‌های اصلی این پایداری اقتصادی است و برای این منطور باید به عمران و فرهنگ روستاها رسیدگی شود.

نیکزاد در ادامه به در حال احداث بودن ۱۰۰ هزار واحد مسکن شهری در کشور با همکاری بنیاد مسکن به دستور رییس جمهور اشاره کرد و افزود: در کردستان مسکن از نیازهای اصلی مردم است و در بنیاد هر کاری برای خانه دار شدن مردم انجام می‌شود.

وی یادآور شد: مسیر استراتژیک مریوان - باشماق از محورهای مهم کشور است که با سرمایه‌گذاری لازم و ورود بنیاد مسکن، عملیات اجرایی این طرح تا چند ماه آینده آغاز می شود.

در این مراسم از خدمات ۱۱ ساله رضا قادری قدردانی و سعید رسولی که پیش از این ریاست شعبه سنندج را بر عهده داشت به عنوان مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کردستان معرفی شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =