کد خبر: 30332
تاریخ انتشار: ۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۵
ماهی حلوا سفید

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی گفت: صادرات خوراک و مکمل ماهیان از ابتدای سال جاری تاکنون نسبت به مدت مشابه سال گذشته پنج برابر افزایش یافت.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایرنا، دکتر محسن شانقی افزود: ۸۰۰ هزار کیلوگرم خوراک و مکمل ماهیان از ابتدای سال جاری تاکنون در قالب چهار محموله با نظارت اداره کل دامپزشکی استان مرکزی به عراق صادر شد که صادرات این محصولات نسبت به مدت مشابه سال گذشته روند افزایش داشته‌ است.

وی ادامه داد: ۱۵۰ هزار کیلوگرم خوراک و مکمل ماهیان در ۲ ماه ابتدای سال گذشته با نظارت اداره کل دامپزشکی استان مرکزی از این استان به خارج از کشور صادر شد.

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی خاطرنشان کرد: ۵۱ هزار و ۶۸۰ قطعه ماهی زینتی و زنده نیز در قالب چهار محموله با نظارت این اداره کل به کشورهای عراق، افغانستان، کویت و ترکیه صادر شد.

شانقی گفت: ۱۶۳ هزار کیلوگرم آلایش مرغی نیز امسال با نظارت اداره کل دامپزشکی استان مرکزی در قالب هفت محموله به کشور عراق صادر شد که صادرات این محصولات نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰۰ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: یک هزار و ۶۱۰ کیلوگرم عسل نیز در قالب یک محموله با نظارت اداره کل دامپزشکی استان مرکزی از این استان به کشور عمان صادر شد.

استان مرکزی با ۱۲ شهرستان، و یک هزار و ۵۳۹ روستا، دارای ۹۶۰ واحد مرغداری صنعتی، ۴۹۱ واحد گاوداری صنعتی و ۱۹۱ واحد کارگاه پرورش آبزیان است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =