روستا

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان رضوی گفت: هم‌اکنون ۱۸۷ هزار و ۱۰۹ نفر در این استان زیر پوشش صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان قرار دارند.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایرنا، محمود کاظمی روز سه‌شنبه در نشست خبری به مناسبت هفدهمین سالگرد تاسیس صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان در جمع خبرنگاران افزود: استان خراسان رضوی با ۷۸۲ هزار نفر بیشترین جمعیت مشمول بیمه این صندوق را داراست.

وی با بیان اینکه خراسان رضوی بیشترین جمعیت روستایی در کشور را دارد، ادامه داد: طبق سرشماری سال ۱۳۹۵ بیش از ۵۱۶ هزار خانوار روستایی و بیش از۳۳۸ هزار بهره‌بردار بخش کشاورزی در این استان ساکن هستند که نشان از ظرفیت بسیار جمعیت مشمول بیمه این صندوق در کنار سایر ظرفیت‌ها از جمله زنان سرپرست خانوار، رانندگان و هنرمندان صنایع دستی دارد.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان رضوی گفت: شعار این صندوق "هر خانوار حداقل یک بیمه شده" است، زیرا با زیر پوشش قرار گرفتن دستکم یک نفر در هر خانوار سایر اعضا نیز ترغیب به قرار گرفتن در زیر پوشش این صندوق می‌شوند.

وی افزود: هم‌اکنون حدود ۱۵ هزار و ۱۴۳ خانوار از خدمات صندوق و تعهدات آن در حوزه بازنشستگی پیش از موعد، از کارافتادگی و امثال آن بهره‌مند هستند.

کاظمی ادامه داد: پوشش صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان در شهرستان‌های سبزوار و چناران به ترتیب بیشترین ضریب را در استان دارد و کمترین ضریب پوشش این صندوق در خراسان رضوی مربوط به شهرستان‌های سرخس، باخرز و صالح آباد است.

استان خراسان رضوی ۲ هزار و ۵۴۰ روستا دارد که بر اساس سرشماری سال ۱۳۹۵ یک میلیون و ۷۱۳ هزار و ۱۲۱ نفر در این روستاها زندگی می‌کنند که این تعداد معادل ۸.۴ درصد جمعیت روستایی کشور است. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =