کد خبر: 29982
تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۶
گازرسانی

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران از گازرسانی به روستاهای شمال خوزستان در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

به گزارش روستانیوز به نقل از صدا وسیما مرکز خوزستان، مجید چگنی در سفر ۲ روزه به خوزستان با تاکید بر گازرسانی به روستا‌های سخت‌گذر و کم‌برخوردار استان گفت: گاز طبیعی با افزایش سرانه گازرسانی به روستا‌های شمال شرق استان می‌رسد.

وی با بیان اینکه از مجموع ۳۷۸ روستای اندیکا، ۲۵۴ روستا شبکه گازرسانی ندارند، افزود: ۷۸ روستا با ۳ هزار و ۷۲۲ خانوار از این تعداد روستا از گاز طبیعی بهره‌مند شده‌اند.

چگنی با اشاره به قرار داشتن ۳ طرح در این شهرستان در مرحله پیمان‌سپاری ادامه داد: پس از اجرای این طرحها، ۸۹ روستا زیر پوشش شبکه گازرسانی قرار خواهند گرفت.

به گفته مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران؛ طرح ۳۴ کیلومتر گازرسانی به ۱۹ روستای قلعه خواجه و لالی، ۱۱۵ کیلومتر گازرسانی به ۴۴ روستای اندیکا و ۶۴ کیلومتر گازرسانی به روستا‌های مسیر آبژدان و قلعه زراس را از جمله مواردی برشمرد که در مرحله پیمان‌سپاری قرار دارند.

اجرای عملیات گازرسانی به ۲۹ روستای اندیکا

این مقام مسئول گازرسانی به سخت‌گذر، کم‌برخوردار و محروم را اولویت شرکت ملی گاز ایران عنوان و اضافه کرد: تعداد روستا‌های اندیکا ۱۶۶ روستا است که ۳۴ روستا قابلیت گازرسانی دارند و از این تعداد، ۵ روستا با تعداد یک هزار و ۲۷۰ خانوار زیر پوشش شبکه گازرسانی قرار گرفته و گازرسانی به ۲۹ روستا نیز در حال اجرا است.

وی گفت: امیدواریم با تصویب وزیر نفت و افزایش سرانه گازرسانی، بیشتر روستا‌های شهر‌های اندیکا، لالی، هفتکل و مسجدسلیمان از گاز طبیعی بهره‌مند شوند.

بهره مندی ۹۵ درصد بخش شهری مسجدسلیمان از گاز

چگنی می‌گوید: مسجدسلیمان در بخش شهری ۹۵ درصد گازرسانی شده و در بخش روستایی ۱۸۱ روستا دارد که از این تعداد، ۱۱۲ روستا قابلیت گازرسانی داشته و ۴۶ روستا نیز تاکنون گازرسانی شده، ضمن اینکه ۴ روستا نیز در حال گازرسانی هستند.

وی درخصوص آخرین وضعیت گازرسانی به هفتکل، گفت: این شهرستان ۵۸ روستا دارد که از این تعداد ۳۶ روستا قابلیت گازرسانی داشته و تاکنون ۳۰ روستا شامل یک هزار و ۴۰۱ خانوار زیر پوشش شبکه گازرسانی قرار گرفتند و گازرسانی به ۶ روستا نیز در حال انجام است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =