کد خبر: 29571
تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۷
صندوق بیمه کشاورزی

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان یزد گفت: این واحد بیمه گر با ضریب پوشش بیمه ای ۵۲.۱ درصد رتبه نخست کشور را در سال گذشته از آن خود کرد.

به گزارش روستانیوز، حسن ابراهیمی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: استان یزد از لحاظ ضریب پوشش بیمه روستایی و مناطق عشایری ۲۷.۸ درصد از میانگین کشوری بیشتر است و همین ضریب باعث کسب رتبه برتر در این زمینه شده است.

وی اضافه کرد: این در حالی است که صندوق بیمه اجتماعی ، کشاورزان، روستائیان و عشایر استان یزد با احتساب ضریب پوشش بیمه شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت به میزان ۳۳.۶ درصد در جایگاه چهارمی کشور قرار دارد.

این مسئول، بیمه شدگان شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت را ۲ هزار و ۳۰۰ نفر اعلام و اظهار کرد: نرخ پوشش اعضا در اینگونه شهرها هشت درصد است.

وی جمعیت زیر پوشش روستایی و عشایری استان را ۱۶ هزار و ۷۹۱ نفر اعلام کرد و افزود: بیشترین بیمه گذار این حوزه  با ۶ هزار و ۴۷۰ عضو مربوط به شهرستان یزد و کمترین پوشش با ۶۵۷ نفر به شهرستان بافق تعلق دارد.

ابراهیمی خاطرنشان کرد: شهرستان تفت با بیش از پنج هزار و ۱۴۷ نفر عضو در ردیف دوم و بیمه شدگاه روستایی و عشایری شهرستان های مهریز با چهار هزار و ۷۸۱ نفر و ابرکوه با سه هزار و ۲۶۲ نفر در جایگاه سوم و چهارم قرار دارند.

وی مجموع بیمه شدگان عضو صندوق یادشده را ۲۵ هزار و ۱۳۸ نفر اعلام و بیان کرد: علاوه بر روستائیان، عشایر و افراد ساکن در شهرهای کمتر از ۲۰ هزار نفر ، بقیه در مشاغل دیگر از قبیل رانندگان حمل بار و مسافر، افراد زیر پوشش بهزیستی، کمیته امداد، مربیان و مدیران روستا مهد، سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی و کشاورزان غیرساکن در روستا زیر پوشش بیمه این صندوق هستند. 

این مسئول با اشاره به مزیت‌های این صندوق بیمه‌ای ، از تلاش این مجموعه برای بهره‌مندی جامعه هدف،از خدمات آن خبر داد و تصریح کرد: این صندوق ارزانترین پرداخت حق بیمه ای با پرداخت ماهیانه حداقل ۵۰ هزار تومان و حداکثر ۱۳۳ هزار تومان را دارد و سهم دولت دو برابر پرداخت حق بیمه، توسط بیمه شدگان است.

وی، نقش شوراهای اسلامی و شهرداران شهرهای کمتر از ۲۰ هزار نفر جمعیت را در راستای گسترش و پوشش بیمه اجتماعی جامعه هدف موثر خواند و از مسئولان مربوطه خواست تا در جلساتی که با شوراهای اسلامی و شهرداران برگزار می شود مجموعه اعضای صندوق هم حضور داشته باشند تا زمینه‌های همکاری با این صندوق بیش از پیش فراهم شود.

ابراهیمی از دیدار خود با مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری یزد خبر داد و بیان کرد: در این دیدار مزایای مفید و موثر این صندوق مورد توجه قرار گرفت و قول مساعد داده شد در اولین فرصت نشستی در این راستا  با حضور مجموعه صندوق برگزار شود.

تشکیل صندوق بیمه روستائیان و عشایر در بهمن ماه سال ۱۳۸۸ از سوی هیات وزیران تصویب و برای اجرا به دستگاه های اجرایی ابلاغ شد.

مرکز شهرستان ۵۲ هزار نفری بافق در فاصله ۱۱۰ کیلومتری جنوب شرق شهر یزد قرار دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =