کد خبر: 29541
تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۸
اشتغال

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در خراسان شمالی گفت: بنیاد برکت وابسته به این ستاد با ارائه ۳۰ میلیارد ریال از ۴۰ طرح دانش بنیان در استان حمایت کرد.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایرنا، علی شاهینی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این شرکت ها در حوزه های صنایع تبدیلی کشاورزی، زیست فناری، تجهیزات هوشمند، فناوری و صنایع خلاق فعالیت می کنند که تسهیلات لازم را در زمینه راه اندازی و بازاریابی پرداخت شده است.

وی تصریح کرد: این تسهیلات با سود چهار درصد، بازپرداخت پنج ساله و تنفس ۶ ماهه از ۵۰۰ میلیون ریال تا سقف پنج میلیارد ریال پرداخت شده است.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در خراسان شمالی اضافه کرد: شرکت‌های دانش بنیان متقاضی استفاده از تسهیلات می‌توانند از طریق مراکز رشد و پارک های علم و فناوری و یا در سامانه بنیاد برکت ستاد اجرایی ثبت‌نام و جهت هرگونه پرسش به ستاد این نهاد حمایتی در استان مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه در ستاد اجرایی فرمان امام(ره) نهضت احیای سرمایه‌های معطل مانده به راه افتاده است، افزود: در این طرح از تمامی شرکت‌های دانش بنیانی که بخاطر نداشتن سرمایه تعطیل شده‌اند و یا طرح‌هایی که موجب کارآفرینی و اشتغال می شوند حمایت می کند.

شاهینی یادآور شد: رویکرد اصلی بنیاد برکت، اشتغالزایی و توانمندسازی اقتصادی در مناطق محروم و روستایی است و فعالیت های حمایتی خود را در مناطق محروم راز و جرگلان، مانه و سملقان، گرمه و جاجرم خراسان شمالی انجام می دهد.

وی خاطرنشان کرد: حمایت از طرح‌های کوچک، متوسط و دانش بنیان موجب حضور پر شور مردم در صحنه اقتصاد کشور و به دنبال آن رونق فضای کسب و کار و خروج کشور از رکود می شود.

بنیاد برکت براساس رهنمودهای رهبر معظم انقلاب و با ﺣﻤﺎﻳﺖ ﺳﺘﺎد اﺟﺮایی ﻓﺮﻣﺎن ﺣﻀﺮت اﻣﺎم(ره) تاسیس شده و در زمینه های آموزشی، بهداشتی، برق‌رسانی، آبرسانی، مخابراتی، فرهنگی، آبخیزداری و دامپروری فعالیت می کند.

استان خراسان شمالی از استان های شمالشرق کشور محسوب می شود که ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد و در ۲۴ شهر و حدود یک هزار روستا سکونت دارند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =