کد خبر: 29477
تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۵
راه روستایی

فرماندار کلات گفت: در پی بارشهای اخیر شماری از راههای روستایی در این شهرستان مسدود شده بود که بسیاری بازگشایی شده اما راه هشت روستا و محله دامداری همچنان سیلابی و مسدود است.

به گزارش روستانیوز، علی صلاحی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از بین رفتن یک پل در مسیر روستای ژرف در بخش زاوین دسترسی به چهار روستا در این منطقه را قطع کرده است.

وی ادامه داد: سیلاب همچنین راه ارتباطی مسیر مومن آباد را بسته است و دسترسی جاده ای به سه روستا در این منطقه وجود ندارد و بازگشایی مسیرهای مسدود نیازمند فروکش کردن سیلاب برای انجام عملیات بازگشایی مسیر است.

فرماندار کلات از انسداد مسیر سخت گذر "یکه توت" خبر داد و گفت: این راه کوهستانی هر چند تنها راه ارتباطی به یکی از محلات عشایری در بخش مرکزی نیست اما با توجه به بارشها و سخت گذر بودن این منطقه راه اصلی دسترسی ۷۰ خانوار عشایری محل  محسوب می شود.

صلاحی ضمن تشکر از اقدامات ادارات راهداری و آب و فاضلاب شهرستان کلات گفت: فرسوده بودن ماشین آلات راهداری و عدم تناسب ماشین آلات موجود با شرایط سخت و کوهستانی منطقه موجب شده است سرعت خدمات رسانی این اداره در برابر سیلاب و بازگشایی مسیرها کاهش یابد.

وی اضافه کرد: هم اکنون خدمات آب، برق و مخابرات در شهرستان برقرار و پایدار است اما باید توجه داشت خطوط انتقال آب شهرستان در حدود ۳۰۰ نقطه در معرض آسیب دیدگی از سیلاب قرار دارد یعنی با هر بارش شدید و با توجه به شیب منطقه و شدت یافتن روان آبها خطوط انتقال آب شرب در شهرستان به راحتی آسیب می بیند برطرف کردن این مشکل نیازمند برنامه ریزی و سرمایه گذاری برای اصلاح زیرساختهای موجود است.   

شهرستان مرزی و ۳۷ هزار نفری کلات در ۱۵۸ کیلومتری شمال شرق مشهد دارای چهار شهر کلات، حسن آباد لایین، چنار و زاوین است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =