کد خبر: 29253
تاریخ انتشار: ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۳
یونجه

مدیر عامل شرکت کشت وصنعت و دامپروری مغان از آغاز عملیات برداشت محصول یونجه بصورت تر و چاپر شده از مزارع این شرکت خبر داد.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایرنا، اسداله محسن زاده روز چهارشنبه در بازدید از مزارع یونجه سطح زیرکشت محصول یونجه این شرکت در سالجاری را بیش از ۲ هزار و ۷۰۰ هکتار اعلام کرد و گفت: اجرای بموقع عملیات داشت از قبیل آبیاری، مبارزه با آفات، بیماری ها و علف های هرز تاثیر بسزایی در افزایش راندمان داشته و امید می رود با توجه به وضعیت مناسب مزارع و مدیریت صحیح عملیات داشت و برداشت؛ علوفه تولیدی از کمیّت و کیفیت چشمگیری نسبت به سال گذشته برخوردار باشد. 

وی اظهار کرد: محصول یونجه از لحاظ اصلاح الگوی تناوب زراعی و تقویت اراضی به لحاظ قرارگیری در رده گیاهان تثبیت کننده ازت می باشد و بدلیل داشتن میزان پروتئین بالا نقش مهمی در بهبود جیره گاوهای شیری ایفا می نماید.

مدیر عامل شرکت کشت و صنعت مغان ادامه داد: امسال جهت حمایت از عشایر و دامداران منطقه پیرو هماهنگی بعمل آمده با استاندار اردبیل و با در نظر گرفتن خشکسالی و کمبود علوفه در منطقه بیش از ۳۰۰ تن علوفه یونجه در بین دامداران و عشایر توزیع گردید.

وی اظهار کرد: همچنین بخشی از مزارع یونجه در سال گذشته جهت چرای احشام عشایر بصورت پس چرا در اختیار آنان قرار داده شد.

شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان با داشتن اراضی وسیع زراعی، ۲ هزار و ۶۰۰ هکتار باغات میوه، مجتمع بزرگ دامپروری، کارخانه‌های قند، لبنیات، فرآوری میوه و چند واحد تولیدی دیگر از شرکت‌های منحصر بفرد کشور محسوب می‌شود.

این شرکت در اجرای قانون خصوصی‌سازی در سال ۱۳۸۸ در لیست واگذاری‌ها قرار گرفت و بعد از چهار فقره آگهی درسال ۱۳۹۷ به بخش خصوصی واگذار شد.

این واگذاری با توجه به اعتراض‌هایی که بدنبال داشت در شانزدهم مهرماه سال ۱۳۹۹ با پنج رای موافق و یک رای مخالف هیات داوری ابطال شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =