مسکن

مدیرکل بنیاد مسکن استان زنجان گفت: با اجرای طرح های مختلف عمرانی در روستاها شاهد تثبیت جمعیت و مهاجرت معکوس به روستاها هستیم چرا که این طرحها موجب جلوگیری از ساخت و سازهای غیر اصولی و غیرفنی و رشد و توسعه همه جانبه روستاها و در نهایت استان می شود.

به گزارش روستانیوز، رضا خواجه ای روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: فراهم کردن امکانات در سطح روستاها یکی از مهم‌ترین بسترهای توسعه و ارتقای امنیت راههای روستایی و فراهم کردن امکانات در روستاها می‌تواند تا حدود زیادی از مهاجرت بی‌رویه روستاییان به شهر جلوگیری کرده و از آسیب‌های ناشی از این مهاجرت‌ها به طور چشمگیری بکاهد.

وی اضافه کرد: در این راستا، مسوولین باید با برنامه‌ریزی صحیح و توزیع عادلانه منابع در تمام نقاط شهری و روستایی رفاه و آسایش را برای روستائیان به ارمغان آورن  فاصله طبقاتی بین زندگی خانوار روستایی و شهری را کاهش دهند.  

این مسوول با بیان اینکه، طرح هادی برای تمامی روستاهای شهرستان تهیه شده است گفت: تاکنون طرح هادی در ۱۱۰ روستای شهرستان زنجان ( ۵۷.۲ درصد روستاها)، اجرا شده است.

وی اظهارداشت: با توجه به تفاهم نامه منعقده بین استانداری زنجان و بنیاد مسکن در خصوص نظارت پروژه های دهیاری ها، طی چهار سال گذشته حدود ۲۸۰ پروژه در روستا ها با اعتبار حدود ۲۵۰میلیارد ریال از اعتبارات دهیاری ها و با نظارت بنیاد مسکن شهرستان زنجان اجرا شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان مقاوم سازی مسکن روستایی را از اولویت های مهم این نهاد عنوان کرد و گفت: این بنیاد با ابلاغ تسهیلات طرح ویژه بهسازی مسکن روستایی از سال ۸۴ تا کنون، از تعداد ۹ هزارو ۲۶۹ واحد مسکونی روستایی تعداد چهار هزارو ۸۹۸ واحد را در شهرستان ایجرود مقاوم سازی کرده است که ۵۳ درصد کل واحدها را محسوب می شود.

وی خاطرنشان کرد: شهرستان ایجرود دارای ۷۵ روستای بالای ۲۰ خانوار است که نقشه طرح هادی برای ۹۰ درصد این روستاها، تهیه شده و در زمان حاضر نیز  ۲۵ روستای این شهرستان نیازمند بازنگری طرح هادی هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =