کد خبر: 29245
تاریخ انتشار: ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۸
طرح ملی زیست بوم اشتغال

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری از پرداخت ۴۱۵ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری در استان خبر داد و گفت: این میزان تسهیلات برای اجرای ۵ هزار و ۵۵۸ طرح اختصاص یافته است.

به گزارش روستانیوز، محسن مولوی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: از پایان سال ۹۶ تاکنون ۴۳۶ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری در قالب پنج هزار و ۵۶۲ طرح انعقاد قرارداد شده که از این میزان ۴۱۵ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان در قالب پنح هزار و ۵۵۸ طرح پرداخت شده است.

وی ادامه داد: تسهیلات پرداخت شده در استان در حوزه اشتغال پایدار روستایی و عشایری برای ۹ هزار و ۵۳۲ نفر اشتغالزایی کرده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری گفت: ۶۱۷ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری به استان اختصاص داده شده که برای جذب آن دستگاه‌های اجرایی مربوطه باید سرعت بیشتری بدهند.

مولوی تصریح کرد: این تسهیلات با سود ۶ درصد به متقاضیان در بخش‌های مختلف کشاورزی، صنعت و خدمات پرداخت می‌شود و می‌توان از بازپرداخت تسهیلات به متقاضیان دیگر وام پرداخت کرد.

وی با بیان اینکه در پرداخت تسهیلات روستایی و عشایری نظارت دقیقی انجام می‌گیرد، خاطرنشان کرد: میزان انحراف در این تسهیلات ناچیز است و چنانچه در نظارت‌ها موردی از انحراف گزارش شود با آن برخورد می‌شود.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری دارای ۹۷۵ روستای دارای سکنه است که از این تعداد ۵۷۵ روستا دارای جمعیت بالای ۲۰ خانوار است و بر اساس آخرین آمارهای موجود ۴۰ درصد جمعیت استان را به خود اختصاص داده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =