کد خبر: 29138
تاریخ انتشار: ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۴
برق

بارش باران و تگرگ و وقوع توفان طی روز گذشته موجب قطع برق در چند روستای شهرستان کلات و یکی از روستاهای شهرستان درگز شد که نیروهای خدماتی، برق روستاهای یاد شده را برقرار کردند.

به گزارش روستانیوز، فرماندار کلات روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: شب گذشته بارش باران و وقوع توفان موجب شکسته شدن درختان و قطع خطوط انتقال نیرو در بخش هزار مسجد کلات شد که در پی آن برق شهرهای چنار و زاوین قطع شد که به سرعت وصل گردید اما برای اتصال برق چند روستای این بخش زمان بیشتری صرف شد.

علی صلاحی  به نام روستاهایی که برق آنها  قطع شده بود اشاره ای نکرد.

شهرستان مرزی و ۳۷ هزار نفری کلات در ۱۵۸ کیلومتری شمال شرق مشهد دارای چهار شهر کلات، حسن آباد لایین، چنار و زاوین است.

سرپرست فرمانداری درگز نیز گفت: بر اثر بارش شدید باران، ترانس برق روستای کماچخور از توابع بخش چاپشلوی این شهرستان دچار ترکیدگی و برق روستا برای چند ساعت قطع شد.

محمد کرمی افزود: با وجود بارشها خسارت دیگری به راهها و تاسیسات زیربنایی شهرستان وارد نشده است.

شهرستان مرزی، کوهستانی و ۷۵ هزار نفری درگز در ۲۵۴ کیلومتری شمال مشهد و در جوار مرز ایران و ترکمنستان علاوه بر چهار شهر درگز، لطف‌آباد، نوخندان و چاپشلو ۱۲۲ روستا دارد که ۱۱۰ روستای آن دارای جمعیت بیش از ۲۰ خانوار هستند.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی نیز صبح امروز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تردد در مسیرهای مواصلاتی استان را عادی و روان عنوان کرد و گفت: هیچ گونه انسداد و مشکلی در راه های استان گزارش نشده است.

ابراهیم نصری افزود: هم اکنون بارش باران فقط موجب لغزنده شدن سطح جاده درگز-قوچان شده است.

وی ادامه داد: براساس اعلام هواشناسی تا روز سه شنبه شاهد بارشهای بهاری و رگباری در مناطق مختلف و راه های ارتباطی استان خراسان رضوی خواهیم بود.

۵۱ گردنه در راه‌های شهری خراسان رضوی به طول ۵۴۵ کیلومتر، ۱۷۲ گردنه در راههای روستایی به طول ۵۷۴ کیلومتر و ۱۳۶ منطقه کولاک‌گیر و مه‌گیر به طول ۵۸۶ کیلومتر در این استان وجود دارد.

خراسان رضوی با پنج هزار و ۲۰۰ کیلومتر راه آسفالته اصلی و فرعی، هفت هزار و ۶۰۰ کیلومتر راه آسفالته روستایی و هفت هزار و ۷۶۰ کیلومتر راه غیرآسفالته در جایگاه دوم کشور از نظر طول راه‌ها قرار دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =