کد خبر: 29082
تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۹
برق روستا

مدیر اداره برق شهرستان گناوه گفت: با جذب اعتبارات، گام مهمی در برق رسانی به روستاهای شهرستان گناوه برداشته شده و اکنون نزدیک به ۱۰۰ روستاهای این شهرستان از نعمت برق بهره‌مند هستند.

به گزارش روستانیوز به نقل از صدا و سیما، جواد عرب بیان کرد: در راستای خدمات رسانی مطلوب به روستاییان و همچنین ایجاد زیرساخت‌ها و حمایت از بخش کشاورزی، با توجه اینکه در بعضی از روستا‌های شهرستان گناوه با نبود زیرساخت‌ها از جمله آب و برق، کشاورزان به شهر مهاجرت می‌کردند برآن شدیم تا اولویت کاری خود را به خدمات رسانی به این قشر زحمت کش قرار بدهیم.
وی ادامه داد: در همین راستا با جذب اعتبار بیش از ۳۴۰ میلیارد ریال در سال ۹۹ که رشد ۷۰ درصدی نسبت به سال قبل از آن داشت، تکمیل طرح‌ها و همچنین برق رسانی به روستا‌های بالای ۵ خانوار را در دستور کار خود قرار دادیم و توانستیم با هزینه‌ای بالغ بر ۱۹۰ میلیارد ریال در حوزه روستایی، حدود ۱۰۰ درصد روستا‌های این شهرستان را از نعمت روشنایی برق بهره‌مند کنیم.
مدیر اداره برق شهرستان گناوه تاکید کرد: برق دار شدن روستا‌ها گام مهمی در جلوگیری از مهاجرت این قشر زحمت‌کش به شهر بوده و رونق خوبی در بخش کشاورزی و دامداری گناوه به‌وجود آورده است.
به گفته وی، در حوزه شهرستان گناوه در زمان حاضر بیشتر روستا‌ها و حتی بُنکی‌های اطراف آن روستا‌ها از نعمت برق برخوردار هستند و فقط دو بُنکی در روستای گماران از توابع بخش مرکزی شهرستان برق ندارند که اعتبارات لازم برای برق دار کردن آن‌ها نیز جذب شده است و تا آخر امسال جشن پایان روستا‌های بدون برق را در این شهرستان خواهیم گرفت.
عرب بیان کرد: ما در حوزه روستایی گناوه، در روستا‌هایی که جمعیت آن‌ها رو به رشد بوده، با افزایش تعداد ترانس‌های برق سعی کردیم پایداری برق را در این روستا‌ها افزایش دهیم و امسال نیز در این حوزه تلاش خواهیم کرد کمترین خاموشی را داشته باشیم.
وی تصریح کرد: البته به حداقل رساندن خاموشی‌ها مستلزم رعایت کردن مصرف برق از سوی مردم است، تا بتوانیم با همکاری آن‌ها شبکه پایداری را در تابستان پیش‌رو داشته باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =