کد خبر: 28981
تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۱
گازرسانی

مدیر اجرای طرح‌های گازرسانی استان کرمانشاه، وجود معارضان محلی را دلیل تاخیر در اجرای پروژه گازرسانی به ۸۵ روستای شهرستان سرپل‌ذهاب دانست و گفت: این موضوع علاوه بر طولانی شدن اجرای پروژه‌ها، باعث ضرر به بیت المال می شود و مردم نیز دیرتر از نعمت گاز بهره‌مند می شوند.

به گزارش روستانیوز به نقل از خبرنگار ایرنا، علی اکبر سلطانیان روز پنجشنبه در حاشیه ی بازدید از روند گازرسانی به روستاهای سرپل ذهاب افزود: پروژه گازرسانی دشت ذهاب مشکلاتی در مرحله اجرا دارد که با بررسی میدانی پروژه تصمیم گیری برای رفع این مشکلات انجام شد.

وی افزود: از مردم سرپل ذهاب می خواهیم  که مانند سایر نقاط استان در اجرای پروژه ها نهایت همکاری را با شرکت گاز و پیمانکاران مربوطه داشته باشند تا پروژه های در حال اجرا هر چه سریعتر به پایان برسد.

 مدیر اجرای طرح های گازرسانی استان کرمانشاه در ادامه گفت: گازرسانی به دشت ذهاب شامل ۸۵ روستا است که از دیماه ۱۳۹۹ آغاز شده و به علت قصور پیمانکار که ناشی از وجود معارضین محلی در مسیر خط لوله بوده نتوانسته برابر جدول زمانبندی شده پروژه را به اتمام برساند.

سلطانیان ادامه داد: شرکت گاز اخطارهای لازم را به پیمانکار داده و حمایت‌های لازم را از وی انجام می دهد اما در صورت عدم توانایی پیمانکار برای اتمام پروژه به طور قطع پیمان فسخ و به پیمانکار دیگری واگذار می شود.

وی یادآور شد: احداث ۵۰کیلومتر خط لوله ۱۲/۸اینچی در دستور کار است که ۱۰ کیلومتر از آن انجام و همچنین ساخت چهار ایستگاه تقلیل فشار که احداث یک ایستگاه آن در روستای قلعه بهادری آغاز شده و زمین در روستای گردنو نیز تامین شده و ۲ ایستگاه دیگر در روستای سراب ذهاب و شهر ازگله نیز زمین تحویل پیمانکار شده است.

او ادامه داد: گازرسانی در این پروژه در ۲ پیمان در حال اجرا است که یک پیمان آن مربوط به شبکه داخلی روستاها و توسط شرکت بالارنصب رشت با اعتبار بیش از ۲۵۰میلیارد ریال انجام شده است.

به گفته وی خطوط تغذیه بین روستایی توسط شرکت آذرخط نیز با ۶۰۰میلیارد ریال هزینه در حال اجراست و برای این پروژه در مجموع با ۸۵۰ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده که می توان گفت هر روستا یک میلیارد تومان هزینه داشته است.

وی گفت: پیش بینی ما برای اتمام پروژه در پنج ماه آینده است که به پیمانکار اعلام شده و در صورت قصور و کوتاهی قطعا پیمانکار پروژه تغییر خواهد کرد.

سرپل‌ذهاب در غرب کرمانشاه با ۹۰ هزار نفر جمعیت هشت دهستان و ۲۲۶ روستا دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =