کد خبر: 28920
تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۸
گاز

سرپرست شرکت گاز استان یزد: با گازرسانی به ۸ روستای هدف گردشگری، در سال گذشته مجموعاً ۷۳ روستای مورد اشاره به شبکه گاز طبیعی متصل شده است.

به گزارش روستانیوز به نقل از صدا و سیما، سعید عقلی گفت: بر اساس دستورالعمل‌های ابلاغی، گازرسانی به روستا‌های هدف گردشگری از سال ۹۳ به صورت ویژه در دستور کار این شرکت قرار گرفت و بر همین اساس در کنار گازرسانی به سایر روستا‌ها و بخش‌های مختلف، گازرسانی به روستا‌های مذکور آغاز و طی سال‌های اخیر ادامه یافت و در سال ۱۴۰۰ نیز گازرسانی به هشت روستای دیگر به اتمام رسید.


وی افزود: با توجه به ۴۳ مورد مصوب هیات محترم وزیران و کمیته ملی روستایی عشایری کشور و ۴۰ مورد مصوب کارگروه تخصصی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، در مجموع ۸۳ روستای هدف گردشگری در استان یزد شناسایی شد که از این تعداد، ۷۳ روستا به شبکه گاز طبیعی متصل شده و عملیات گازرسانی به ۲ روستای دیگر در دست اقدام است.


سرپرست شرکت گاز ادامه داد: از هشت روستا‌های باقیمانده، سرانه خانوار پنج روستا با وجود دارا بودن جمعیت بیش از ۲۰ خانوار، فراتر از مبلغ ابلاغی برآورد شده که در صورت ارائه مجوز از شرکت ملی گاز ایران و تامین اعتبارات لازم در سال‌های آتی گازرسانی خواهد شد.


عقلی اظهار داشت: گازرسانی به سه روستای دیگر نیز با توجه به دستور العمل و بخش نامه‌های ابلاغی، به دلیل جمعیت زیر ۲۰ خانوار و سرانه خانوار بالا در حال حاضر در برنامه این شرکت قرار ندارد، ولی در مراحل بعدی و در صورت ابلاغ دستورالعمل‌های جدید آمادگی لازم در این زمینه وجود دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =