کد خبر: 28919
تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۳
کود

مدیر سازمان تعاون روستایی خراسان رضوی از توزیع بیش از ۱۲۸ هزار تن کود شیمیایی در سطح استان توسط تعاون روستایی در سال ۱۴۰۰ خبر داد.

به گزارش روستانیوز، آرش آوان در گفت‌وگو با ایسنا در رابطه با توزیع کود در سال گذشته در سطح استان اظهار کرد: میزان کل کود شیمیایی آزاد خریداری شده در استان در سال گذشته، ۳۸۱۴ تن بوده است. از این میزان ۳۷۳۱ تن داخل مجموعه حمل شده و با میزان مازاد کود از سال گذشته، ۳۹۴۰ تن کود از جمله کود آزاد در استان توزیع شده است. 

وی ادامه داد: همچنین در سال گذشته ۱۲۵ هزار تن کود یارانه‌ای در سطح استان توزیع شده است. بنابراین مجموعا ۱۲۸ هزار و ۹۴۰ تن کود آزاد و یارانه‌ای از طریق شبکه تعاون روستایی میان کشاورزان استان در سال ۱۴۰۰ توزیع شده است.

مدیرسازمان تعاون روستایی خراسان رضوی بیان کرد: شهرستان‌های نیشابور، مشهد، فریمان، قوچان، تربت جام، تایباد، تربت حیدریه و چناران شهرستان‌هایی بودند که توزیع کود در آن‌ها صورت گرفته است. 

آوان اضافه کرد:نیترات آمونیوم، سولفات آمونیوم، سوپر فسفات ساده، سوپر فسفات پریل از جمله کودهای شیمیایی موجود است. بیشتر کودهای یارانه‌ای توزیع شده در استان به صورت شیمیایی بوده‌اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =