کد خبر: 28902
تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۲
کشاورزی

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: بانک‌ها مکلف هستند ۱۵ درصد اعتبارات خود را به بخش کشاورزی اختصاص دهند.

به گزارش روستانیوز نقل از خانه ملت، محمدجواد عسکری افزود: قصد داریم این سهم ۱۵ درصدی را که البته تاکنون محقق نشده است، به ۲۰ درصد افزایش دهیم.

وی با اشاره به ضرورت تامین امنیت سرمایه‌گذاران حوزه کشاورزی تاکید کرد: هیچ کس حق ندارد به بهانه بروکراسی اداری، در مسیر سرمایه‌گذاران بخش کشاورزی مانع ایجاد کند.

سهم بخش کشاورزی از اعتبارات بانکی افزایش می‌یابد
این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، آمار ۴ میلیون نفری بهره برداران بخش کشاورزی را یادآور شد و گفت: کمیسیون کشاورزی تلاش می‌کند قوانین قدیمی را به روز رسانی کند تا مسیر توسعه حوزه کشاورزی هموار شود.
محمدجواد عسکری همچنین گفت: در گذشته قیمت‌گذاری محصولات کشاورزی از بالا به پایین بود و این موضوع مشکلاتی را به همراه داشت، اما در حال حاضر با تشکیل شورای قیمت‌گذاری، بهره‌برداران و کشاورزان نیز در قیمت‌گذاری‌ها تصمیم‌گیر هستند.
وی با بیان اینکه با قیمت تعیین شده گندم، کشاورزان گندمکار حدود ۴۳ درصد سودبری دارند، عنوان کرد: این اقدام از قاچاق گندم به عنوان یک محصول استراتژیک جلوگیری می‌کند.
نماینده مردم داراب و زرین دشت در مجلس شورای اسلامی گفت: جمعیت ۵۰۰ میلیون نفری کشور‌های همسایه خواستار محصولات ایرانی هستند و اگر اراده‌ای برای تولید ارزآور محصولات کشاورزی داشته باشیم، نیازی به صادرات نفت نداریم.
محمدجواد عسکری به معضل فرونشست زمین در برخی استان‌ها هم اشاره کرد و گفت: به همین دلیل باید موضوع آبخوان داری و آبخیزداری مورد توجه قرار گیرد؛ بر همین اساس، تمامی درآمد‌های سازمان جنگل‌ها در اختیار این سازمان قرار گرفته تا در حوزه آبخیزداری و آبخوان‌داری طرح‌های خود را عملیاتی کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =