کد خبر: 28878
تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۸
عشایر

رئیس سازمان امور عشایری گفت: راه دسترسی عشایر قبل از انجام کوچ بهاره بازگشایی و تسهیل می‌شود.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایسنا، عباس پاپی‌زاده در جلسه کمیسیون امور عشایری خلخال و کوثر در جنوب استان اردبیل اظهار کرد: با تاکید وزیر جهاد کشاورزی قرار است تا یک ماه آینده تسهیل در عبور و مرور عشایر با بازگشایی و بهسازی مسیرهای ترددی عشایر انجام شده و شرایط مطلوبی را در کوچ بهاره امسال شاهد باشیم.


وی تصریح کرد: استان اردبیل جز مناطق ممتاز عشایرنشین است که همواره سعی بر این بوده تا مشکلات و دغدغه جامعه عشایری در شمال و جنوب این استان برطرف و عشایر «شاهسون» و «شاتلانلو» بتوانند کوچ بهاره و پاییزه مناسب و کم حادثه‌ای را داشته باشند.


رئیس سازمان امور عشایری از تأمین اعتبار مورد نیاز برای ترمیم راه‌های عشایری و همچنین تأمین سایر نیازمندی‌ها خبر داد و گفت: برای هر 2 شهرستان خلخال و کوثر 2.5 میلیارد تومان تأمین منابع انجام می‌شود تا این طرح‌ها و پروژه‌ها اجرایی و عملیاتی شوند.


پاپی‌زاده در مورد فعالیت صندوق خرد زنان عشایر و پرداخت تسهیلات در این زمینه افزود: با توجه به اینکه زنان عشایر در تولیدات خود نیاز به حمایت دارند، از طریق این مجموعه پرداخت تسهیلات با کمترین بهره به انجام می‌رسد.


وی در مورد صدور دفترچه عشایر برای افراد جا مانده خاطرنشان کرد: با هماهنگی مرکز آمار و احصا اطلاعات سعی خواهیم کرد تا به عشایر واقعی در منطقه دفترچه عشایری تحویل داده شود.


در این جلسه نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی نیز اضافه کرد: رئیس سازمان امور عشایری به دعوت ما در استان حاضر شده و با بازدید از مناطق مختلف تلاش می‌کند تا مشکلات و نارسایی‌ها را جمع‌بندی و تأمین اعتبار مورد نیاز را برای شهرهای مختلف استان انجام دهد.


سید غنی نظری بیان کرد: در بودجه امسال سه هزار میلیارد تومان منابع برای پوشش بیمه‌ رایگان عشایر و روستاییان در نظر گرفته شده که انتظار می‌رود هر چه سریعتر این ردیف اعتباری شکل عملیاتی به خود بگیرد.


وی ادامه داد: عشایر «شاتلانلوی» خلخال با 650 نفر جمعیت و یک‌هزار و 200 خانوار در بیش از 30 قشلاق و 36 ییلاق زندگی می‌کنند که نیازمندی‌های آنها در این نشست‌ها به گوش معاون وزیر و رئیس سازمان امور عشایری رسید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =