کد خبر: 28860
تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۸
مسکن روستا

رئیس بنیاد مسکن آذربایجان غربی گفت: سال ۱۴۱۰ جشن پایان مقاوم سازی مسکن روستایی در کشور برگزار می شود.

به گزارش روستانیوز به نقل از مهر، اکبر نیکزاد ظهر دوشنبه در مراسم تودیع و معارفه بنیاد مسکن آذربایجان غربی افزود: سالانه ۲۰۰ هزار واحد مسکونی روستایی در کشور مقاوم سازی و نوسازی می‌شود که طبق این برنامه باید در سال ۱۴۱۰ جشن پایان مقاوم سازی مسکن روستایی در ایران برگزار شود.

وی با اشاره به مقاوم سازی مساکن روستایی کشور، گفت: سال ۱۳۸۴ فقط هفت درصد مسکن روستایی کشور مقاوم سازی شده بود و با تلاش‌های صورت گرفته، امروز ۵۰ درصد واحدهای مسکونی روستایی مقاوم سازی شده است.

نیکزاد با بیان اینکه ۴۰ هزار روستای بالای ۲۰ خانوار در کشور داریم که برای همه این روستاها طرح هادی تهیه و تنظیم شده است، ادامه داد: برای تهیه طرح‌های هادی با دقت وقت گذاشته شده و برای هر روستا یک کتابچه و یک طرح هادی مصوب داریم.

رئیس بنیاد مسکن آذربایجان غربی ادامه داد: افق طرح هادی ۱۰ ساله است و باید سالانه طرح هادی چهار هزار روستا بازنگری شود که طی سال گذشته طرح هادی چهار هزار و ۳۰۰ روستا در کشور بازنگری شد.

نیکزاد با اشاره به صدور سند مساکن روستایی کشور، اضافه کرد: امروز سه میلیون و ۸۰۰ هزار جلد سند برای خانه‌های روستایی و خانه‌های مردم در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت در کشور صادر شده است.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور با اشاره به فعالیت ستادهای بازسازی گفت: ۱۴ ستاد بازسازی در ۱۴ نقطه حادثه دیده کشور فعال بوده و در حال خدمت رسانی به مردم است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان‌غربی هم در این مراسم گفت: ۳۶ درصد جمعیت این استان روستایی و در روستاها زندگی می‌کنند و این آمار یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از جمعیت روستایی را شامل می‌شود.

یاسر رهبردین ادامه داد: ۹۶۶ روستای آذربایجان‌غربی نیازمند بازنگری طرح هادی هستند و این امر نیازمند توجه مسؤولان است تا از مهاجرت روستاییان به شهرها جلوگیری شود.

وی با بیان اینکه ٣۶ درصد مردم آذربایجان غربی در روستاها زندگی می‌کنند و این مهم باید جزو دغدغه‌های متولیان امر و مسئولان کشوری قرار گیرد تا جلوی مهاجرت به شهرها گرفته شود: متأسفانه تنها در ٣۵ درصد روستاهای واجد شرایط طرح هادی انجام گرفته و با میانگین کشوری فاصله زیادی داریم و اقدامات بنیاد بخصوص در بخش طرح هادی باید پررنگ‌تر شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی اضافه کرد: ٢٧٠٠ کیلومتر مسیر رودخانه داریم که نیازمند اجرای دیوار ساحلی و اختصاص منابع مالی از سوی مسئولان کشوری هستیم.

رهبردین خطاب به رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور گفت: آذربایجان غربی در حوزه روستاها، کشاورزی و درگیری‌های برون مرزی، استان ویژه ای است و مسئولان کشوری باید توجه ویژه‌تری به این منطقه داشته باشند.

در پایان این مراسم جعفر برزگر قره باغ به عنوان مدیرکل جدید بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان‌غربی معارفه و از خدمات محمود بدلی مدیرکل سابق تجلیل بعمل آمد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =