تالاب جازموریان

جلسه ستاد ملی، هماهنگی و مدیریت تالاب‌ها و دریاچه های کشور فردا (دوشنبه) با حضور محمد مخبر معاون اول رییس جمهوری تشکیل می شود.

به گزارش روستانیوز به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان حفاظت محیط‌زیست؛ جلسه ستاد ملی، هماهنگی و مدیریت تالاب‌ها و دریاچه‌های کشور، به منظور ایجاد هماهنگی در دستگاه‌های اجرایی ذیربط و جلوگیری از خسارات ناشی از توسعه ناهماهنگ و ناپایدار بر تالاب‌های کشور و تضمین کارکرد پایدار تالاب‌ها تشکیل می‌شود.

هریک از دستگاه‌های اجرایی عضو این ستاد بر اساس قوانین و مقررات مربوط، تکالیف قانونی خود را در زمینه‌های مرتبط انجام خواهند داد و تشکیل ستاد نافی مسئولیت‌های آن‌ها در انجام وظایف ذاتی و قانونی نیست.

ریاست این ستاد به عهده معاون اول رئیس‌جمهور است و رئیس سازمان حفاظت محیط‌ زیست دبیری ستاد را بر عهده دارد، وزرای نیرو، کشور، جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت، راه و شهرسازی، رئیس سازمان برنامه‌ و بودجه کشور، رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، استانداران استان‌های ذیمدخل حسب مورد، دادستان کل کشور، رئیس کمیته ملی کنوانسیون رامسر، مرجع ملی کنوانسیون مقابله با بیابان‌زایی، یک نماینده از شبکه سمن‌های تالابی و دو نفر صاحب‌نظر با معرفی سازمان و تصویب ستاد از اعضای این ستاد به شمار می آیند.

اولین جلسه ستاد ملی هماهنگی و مدیریت تالاب‌های کشور در تاریخ ۱۶ مهرماه ۱۳۹۸ با حضور اعضا ستاد و معاون اول رئیس‌جمهور وقت تشکیل شد، همچنین در اجرای  ماده ۲ آیین‌نامه داخلی ستاد ملی هماهنگی و مدیریت تالاب‌های کشور، نخستین جلسه کارگروه تخصصی ستاد ملی هماهنگی و مدیریت تالاب‌های کشور پنجم آذرماه ۹۸ با حضور نمایندگان عضو کارگروه برگزار شد.  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =