کد خبر: 28732
تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۳:۴۷
سیلاب

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر گفت: براساس بازدیدهای میدانی و مطالعات پژوهشکده سوانح طبیعی کشور، ۱۸۱ روستای در معرض خطر سیلاب در استان شناسایی شده است.

به گزارش روستانیوز به نقل از خبرگزاری صدا و سیما مرکز بوشهر، علیرضا مقدم اظهار داشت: این مطالعات در راستای تحقق برنامه ششم توسعه و شناسایی روستا‌های در معرض خطر سوانح طبیعی به ویژه بارندگی‌های شدید و سیل در مناطق حادثه‌خیز صورت گرفته است.

وی افزود: در مرحله بعد، بنیاد مسکن تلاش می‌کند با ساخت سیل‌بند و دیوار حفاظتی در مناطق مشخص شده نسبت به ایمن‌سازی روستا‌ها اقدام کند تا از وقوع سیل و سایر سوانح طبیعی جلوگیری شود.

مقدم اضافه کرد: تخصیصِ اعتبارات تملک دارایی، ملی و حوادثی به طرح ایمن‌سازی روستا‌های در معرض خطر سوانح طبیعی در استان ضروری است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان ضمن اشاره به اقدامات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در بازسازی مناطق حادثه دیده از سیلاب آذرماه ۱۳۹۹ بوشهر، افزود: مقاوم‌سازی واحد‌های مسکونی از وقوع حوادث ناشی از بلایای طبیعی جلوگیری می‌کند و در این راستا انتظار می‌رود بانک‌های عامل همکاری بیشتری در پرداخت تسهیلات طرح ویژه نوسازی و بهسازی مسکن روستایی به مردم داشته باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =