کد خبر: 28708
تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۷
تراکتور

مدیر بازاریابی و فروش گروه صنعتی تراکتورسازی ایران گفت: براساس آمار ثبت نام در سامانه فروش این گروه، حدود ۴۰ هزار کشاورز متقاضی دریافت تراکتور هستند.

به گزارش روستانیوز به نقل از خبرگزاری صدا و سیما مرکز آذربایجان شرقی ، ناصر قربانیان افزود: قریب به اتفاق این کشاورزان درخواست خود را برای خرید تسهیلاتی تراکتور ثبت کرده اند این در حالیست که اعطای تسهیلات برای خرید تراکتور از نیمه دوم پارسال متوقف شده است.


وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر تولیدات تراکتورسازی ایران ۹۸ درصد نیاز جامعه کشاورزی و متقاضیان این بخش را تامین می‌کند بنابراین اختصاص تسهیلات بانکی برای خریداران ماشین آلات این مجموعه ضروری به نظر می‌رسد.

وی اظهار داشت: کشاورزان جزء اقشار ضعیف و کم درآمد محسوب می‌شوند که نیازمند توجه و حمایت برای سرپا نگه داشتن و تداوم بخشی به فعالیتشان است، بنابراین توقع غیرممکنی است که انتظار داشته باشیم رشد وترقی صنعت کشاورزی با قطع تسهیلات و صرفاً با آورده کشاورز اتفاق بیفتد.


قربانیان ضمن یادآوری اختصاص ۵۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات بانکی طی امسال در جهت حمایت از کشاورزان برای خرید ماشین آلات از جمله تراکتور تاکید کرد: پارامتر‌های توزیعی این تسهیلات باید براساس آمار ارقامی تولیدات، خریداران و متقاضیان واحد‌های تولیدکنندگان صورت گیرد و دست کشاورزان واقعی برای استفاده از این اعتبارات حمایتی کوتاه نشود.

مدیر بازاریابی و فروش تراکتورسازی ایران با اشاره به برنامه ریزی این شرکت برای تولید ۳۵ هزار انواع تراکتور طی امسال تاکید کرد: تراکتورسازی تامین نیاز همه کشاورزان کشور را در برنامه کاری خود قرار داده و حال به نظر می‌رسد جای خالی سایر ارگان‌ها و نهاد‌های حمایتی از جمله وزارت جهاد کشاورزی برای حمایت از کشاورزان با اعطای تسهیلات لازم محسوس است.

وی از اقدام پارسال تراکتورسازی در عرضه مستقیم تراکتور به کشاورزان به عنوان تصمیمی در جهت حمایت از کشاورزان یاد کرد و گفت: ایجاد فضای لازم برای دسترسی آسان و بدون واسطه کشاورزان به ماشین آلات مورد نیاز به قیمت کف کارخانه، زمینه را برای حذف دلالان این بخش، کاهش چشمگیر قیمت بازار آزاد و از بین بردن بازار سیاه چندین ساله تراکتور فراهم آورد که به واسطه برخی تصمیمات غیرکارشناسی و نامسئولانه تعدادی افراد سودجو بوجود آمده بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =