کد خبر: 28649
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۰
آبرسانی

آبرسانی به روستاهای خوزستان یکی از دغدغه‌های مهم دولت سیزدهم است و برای تحقق آن امروز(چهارشنبه) طرح آبرسانی به ۱۱ روستای غیزانیه آغاز شد.

به گزارش روستانیوز از وزارت نیرو، «محمدرضا کرمی نژاد» مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان در مراسم کلنگ زنی طرح آبرسانی پروژه‌های محرومیت زدایی قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) به ۱۱ روستای بخش غیزانیه افزود: در قالب طرح محرومیت زدایی قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) که برای نخستین بار در دولت سیزدهم در خوزستان اجرا می‌شود، به ۱۸۹ روستا در خوزستان با اعتبار ۱۵ هزار میلیارد ریال توسط بسیج سازندگی حضرت ولیعصر (عج) آبرسانی می‌شود.

وی ادامه داد: پروژه آبرسانی به روستاهای غیزانیه  پروژه‌ای است که با همکاری سپاه کلنگ زنی شده و اعتبار این پروژه ۲۴۰ میلیارد تومان است.

کرمی نژاد به ۱۱ روستای غیزانیه اشاره کرد و گفت: در این پروژه روستاهای مسلمیه، عین المجبل، حلوه جامع، بتره ساختمان، طویله ها، شعمیط بندیل، ام الدیای، بیوض، سودان، عرب راشد و حیاویه از آب شرب با کیفیت بهره‌مند می‌شوند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان خاطرنشان  کرد: در این پروژه سه مخزن تقویت فشار در روستاهای نزهه، صفیره و شیبان با ظرفیت ۸۵۰۰ متر مکعبی احداث می‌شود.

وی ادامه داد: این پروژه با اجرای ۴۵ کیلومتر خط انتقال و شبکه توزیع اجرا می‌شود که روند اجرایی آن آغاز شده است.

کرمی نژاد با اشاره به احداث تصفیه‌خانه آب در اجرای این پروژه خاطرنشان کرد: برای آبرسانی به ۱۱ روستای بخش غیزانیه توسعه و احداث تصفیه‌خانه به ظرفیت ۱۰ هزار متر مکعب در شبانه روز نیز اجرایی می‌شود.

وی با اشاره به آبرسانی به ۱۱۰۱ روستا از ابتدای روی کار آمدن دولت سیزدهم در خوزستان افزود: ظرفیت تامین آب ۱۱۰۱ روستای آبرسانی شده در خوزستان به ۲۵۳ هزار مترمربع در شبانه روز افزایش یافته که برای اجرای آن هفت هزار میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

کرمی نژاد با اشاره به آغاز پروژه‌های محرومیت زدایی در خوزستان خاطرنشان کرد: دولت سیزدهم با شعار محرومیت زدایی بر روی کار آمده است و تا امروز در بخش محرومیت زدایی، پروژه های آبرسانی در روستاهای شهرستان کرخه، شادگان، آبادان و اندیکا  با جدیدت آغاز شده و امروز نیز کلنگ پروژه آبرسانی به روستاهای غیزانیه به زمین زده شد تا روند اجرایی این پروژه آغاز شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان با اشاره آغاز پروژه آبرسانی به ۱۱ روستای بخش غیزانیه گفت: با اجرای این پروژه بخش غیزانیه به صورت کامل از نعمت آب شرب با کیفیت بهره‌مند می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =