کد خبر: 28544
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۷
نادر تقی‌زاده

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: تأمین بذر، کود، سم و پوشش بیمه‌ای محصولات کشاورزی مورد نیاز کشاورزان در کشت قراردادی از اولویت‌های اصلی است.

به گزارش روستانیوز به نقل از مهر، نادر تقی‌زاده شامگاه یکشنبه در گردهمایی رؤسای سازمان‌های جهاد کشاورزی که به صورت وبینار و با حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور زراعت در اردبیل برگزار شد، اظهار کرد: اقدامات خوبی در تأمین بذر مورد نیاز کشاورزان در سال‌جاری انجام شده که استان اردبیل خود در تأمین بذر پیشگام است.

وی تصریح کرد: کشت پنبه به صورت قراردادی مورد توجه و همراهی زارعین در استان قرار گرفته و همچنان در کشت بهاره تلاش می‌کنیم تا بذر، کود، سم و پوشش بیمه‌ای کشاورزان را در قالب کشت قراردادی مهیا کنیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل با بیان اینکه استان اردبیل سهم بسزایی در تولید بذر داشته و به عنوان ویترین تولید بذر محسوب می‌شود، گفت: در قالب طرح جهش تولید در مزارع دیم استان با مشارکت ستاد اجرایی امام طرح‌ها و الگوهای مناسب کشت اجرا می‌شود که استان اردبیل نیز به عنوان استان پایلوت در اجرای این طرح مورد توجه قرار گرفته است.

تقی‌زاده افزود: با تاکید معاون وزیر جهاد کشاورزی باید راهکاری مناسب برای مقابله با پدیده خشکسالی در نظر گرفته شده و از راهکارهای علمی و دانش‌بنیان در این حوزه استفاده شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: ما تمام تلاشمان را انجام می‌دهیم تا در سال مزین به «تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرینی» از توانمندی جوانان خوش‌فکر در تقویت کشاورزی دانش پایه استفاده کرده و به نحوی بتوانیم شرایط خشکسالی و کاهش میزان تولید را سپری کنیم.

تقی‌زاده اضافه کرد: در کنار مقابله با بیماری‌ها در فصل بهار، از هم اکنون برنامه‌ریزی‌ها انجام شده تا با همکاری تعاون روستایی و شرکت غله نحوه خرید محصولات زراعی به ویژه گندم مشخص شده و در کنار آن سعی خواهیم کرد تا با کیفیت‌ترین بذر را برای کشاورزان در سال زراعی آینده تأمین کنیم.

وی بیان کرد: ۸۰ درصد بذر ذرت و صد درصد بذر سرگم کشور در استان اردبیل تأمین می‌شود و سعی خواهیم کرد تا ۳۰ هزار تن بذر گندم مورد نیاز گندم‌کاران را نیز برای سال زراعی آینده مهیا کنیم.

بهره‌گیری از تکنولوژی آزمایشگاه فنی خاک در اجرای پروژه‌های عمرانی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل در جریان بازدید از آزمایشگاه آب و خاک سازمان همیاری شهرداری‌های استان به توانمندی این مجموعه اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه بخشی از کارهای عمرانی و زیربنایی در حوزه کشاورزی انجام می‌شود، ما سعی خواهیم کرد تا از ظرفیت این آزمایشگاه و تکنولوژی‌های مدرن آن استفاده کنیم.

تقی‌زاده اظهار کرد: در استان اردبیل پیمانکاران با نظارت و هدایت جهاد کشاورزی سعی دارند تا در اجرای پروژه‌های زیربنایی به ویژه آبیاری تحت فشار، کانالت‌گذاری و زهکشی مشارکت کرده و با استفاده از فناوری‌های جدید طرح‌ها و پروژه‌ها را به سرانجام برسانند.

وی وجود چنین آزمایشگاهی را در بالا بردن توانمندی بخش‌های زیربنایی یادآور شد و تصریح کرد: خوشحال هستیم که وجود چنین آزمایشگاه مجهز می‌تواند جهاد کشاورزی را در اجرای مناسب و کیفی طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی و زیربنایی کمک کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =