کد خبر: 28476
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۶
طرح هادی روستایی

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر از اجرای طرح هادی در ۸۹ درصد روستاهای استان بوشهر به عنوان یکی از خدمات ماندگار حساب ۱۰۰ حضرت امام خبر داد.

به گزارش روستانیوز به نقل از خبرگزاری صدا و سیما مرکز بوشهر، علیرضا مقدم اظهار داشت: در استان ۸۱۶ روستا وجود دارد که از این تعداد ۴۰۰ روستا افزون بر ۲۰ خانوار دارد و برای ۳۹۳ روستا طرح هادی تهیه شده است.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته اعتبارات خوبی در این بخش تخصیص یافته و هزینه شده است افزود: با توجه به وقوع حوادثی، چون باران‌های سیل آسا، امسال ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای ایمن سازی در روستا‌ها تخصیص یافته است.

مقدم از تامین قیر رایگان در سال گذشته به ارزش ۹۴۰ میلیارد ریال خبرداد و گفت: این درحالی است که از سال ۱۳۹۴ تا ۱۳۹۹ قیر رایگان به ارزش هزار و هشت میلیارد ریال تخصیص یافته بود.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اضافه کرد: در سال ۱۳۹۶ و ۱۳۹۸ در مجموع ۳۸۹ میلیارد ریال از محل اعتبارات مناطق نفت خیز به بنیاد مسکن اختصاص داده شد، اما در سال ۱۴۰۰، ۶۲۸ میلیارد ریال اعتبار اختصاص داده شد که دوبرابر اعتبار سال‌های ۹۶ و ۹۸ است.

مقدم افزود: از محل اعتبارات ملی هم از سال‌های ۱۳۹۴ تا ۱۳۹۹ در مجموع ۱۶۰ میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافت که در سال ۱۴۰۰ رقم آن به ۱۷۸ میلیارد ریال یعنی ۱۸ برابر بیشتر از اعتبار شش سال گذشته دریک سال رسید.

وی بیان داشت: تا کنون ۹۵ درصد در روستا و ۱۴ درصد در شهر‌های زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت سند صادر شده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =