کد خبر: 28426
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۳
اراضی

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی گفت: تاکنون ۲ هزار هکتار زمین با همکاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان به سمت توسعه روستاها اختصاص یافته و در محدوده طرح هادی قرار گرفته است.

به گزارش روستانیوز، علی اکبر صابری روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به نیاز روستاها به تامین زمین برای ساخت مسکن، با همکاری منابع طبیعی و آبخیزداری استان زمین ها به طرح هادی روستاهای استان ملحق شده است.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی افزود: این زمین ها برای ساخت و ساز در ۳۰۰ روستاهای استان تامین شده است و خوشبختانه مشکلی در زمینه تامین زمین برای سمت توسعه روستا و الحاق به طرح هادی وجود ندارد البته این مشکل در برخی از روستاهای حریم شهر هنوز وجود دارد.

وی افزود: در برخی روستاها، زمین متصل در سمت توسعه در محدوده طرح هادی قرار گرفت و برخی روستاها که کشتزارها و باغ ها آن را محصور کرده و زمین برای سمت توسعه وجود ندارد، زمین به صورت منفصل و در نزدیک ترین مکان به روستا تامین شده تا نیاز به زمین برای ساخت و ساز پاسخ داده شود.

صابری با بیان اینکه تقاضای مردم روستاها برای تامین زمین مورد نیاز ساخت مسکن بدون پاسخ نمانده است گفت: بعضا زمین به صورت منفصل در مجاورت روستاها تامین و شهرک ایجاد شده است که نیاز است دستگاه های خدمات رسان زیرساخت های لازم را در این شهرک ها تامین کنند.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: زمین هایی که از طرف منابع طبیعی و آبخیزداری در محدوده طرح هادی روستاها قرار می گیرد، با قیمت مناسب به روستاییان واگذار می شود و این بنیاد بدون صرف اعتبار عمرانی و از محل این منابع، برای زیرسازی و خیابان کشی این مناطق اقدام می کند. 

استان ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی هزار و ۲۹۷ روستا و آبادی دارد. 

بر اساس سرشماری سال ۹۵، حدود ۱۱۱ هزار و ۲۰۰ خانوار در ۱۰۳ هزار واحد مسکونی روستایی خراسان شمالی سکونت دارند. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =