مسکن روستا

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان سمنان گفت: یکهزار و ۱۳۶ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی و استانی برای عمران و آبادانی روستاهای استان در سال ۱۴۰۰ جذب و هزینه شد.

به گزارش روستانیوز، علیرضا فلاحی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا، ضمن گرامیداشت سالگرد تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و دهه حساب ۱۰۰ امام خمینی(ره)، ابراز داشت: یکی از مهم ترین و اصلی ترین اقدامات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی فعالیت برای عمران و آبادی روستاها است.

وی ادامه داد: اجرای طرح هادی یکی از اقدامات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای عمران و آبادانی در روستاها است و اکنون برای تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان سمنان طرح هادی تهیه شده است.

وی بیان کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان سمنان از ابتدا تا کنون یکهزار و ۳۴۲ میلیارد ریال برای بهسازی و اصلاح معابر در ۲۵۳ روستا و اجرای بیش از یکهزار و ۵۲  کیلومتر بهسازی معابر در روستاهای بالای ۲۰ خانوار هزینه کرد. 

فلاحی تصریح کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در حوزه‌های مختلف مانند عمران روستایی، بازسازی و مسکن روستایی، مسکن شهری، امور اجرایی و ماشین آلات عمرانی، دفتر مشارکت‌های مردمی حساب ۱۰۰ امام(ره) و انجمن خیران مسکن‌ساز فعالیت دارد. 

وی با اشاره به فعالیت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در زمینه اجرای طرح بهسازی بافت باارزش روستایی، افزود: این طرح با شناسایی ارزش‌های تاریخی و معماری بافت کالبدی روستا و  با هدف حفظ، احیاء و توسعه این ارزش ها اجرا شد.

وی خاطرنشان کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی  استان سمنان با اعتبار ۲۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در روستاهای قلعه‌بالا و قلعه نو خرقان شهرستان شاهرود طرح بهسازی بافت باارزش روستایی را اجرا کرد.

فلاحی اظهار داشت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان سمنان برای توسعه گردشگری در روستاهای استان  طرح بهسازی روستاهای هدف گردشگری  به منظور ساماندهی گردشگرپذیری و اسکان و نیز پیش بینی امکانات و خدمات مورد نیاز تهیه و اجرا کرد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان سمنان گفت: طرح بهسازی روستاهای هدف گردشگری در روستاهای ملاده ، رضاآباد، جوین، تویه و نام نیک با اعتبار ۱۴ میلیارد و ۷۳۹  میلیون ریال در دست تهیه و اجرا است.

 به گزارش ایرنا، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به عنوان اولین نهاد عمرانی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به فرمان بنیانگذار جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی (ره) در ۲۱ فروردین ۱۳۵۸ با افتتاح حساب ۱۰۰ تاسیس شد و از ۲۱ تا ۳۱ فروردین دهه حساب ۱۰۰ امام خمینی(ره) و سالگرد تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نامگذاری شده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =