کد خبر: 28311
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۶
جاده آسفالت

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی از عملیات اجرایی ۲۰ پروژه آسفالت راه روستایی به طول بیش از ۵۵ کیلومتر در استان طی ماه جاری و سرعت گرفتن آسفالت راه های روستایی در این استان با بهبود شرایط جوی و رفع محدودیت کارگاه های راهسازی به دلیل تعطیلات نوروزی خبر داد.

به گزارش روستانیوز، جعفر شهامت در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: ۵۵ کیلومتر از راه های روستایی استان در حال آسفالت و یا آماده سازی برای آسفالت است که از این میزان ۲۲،۵ کیلومتر راه روستایی با ۳۲ میلیارد تومان اعتبار، آسفالت شده و یا در حال آسفالت و ۳۱،۸ کیلومتر راه روستایی با ۱۶ میلیارد تومان اعتبار، به منظور آسفالت در روزهای آتی، آماده سازی شده است.  

وی افزود: در شهرستان بجنورد، محور روستایی قتلیش - پیربز به طول ۵،۵ کیلومتر و محور روستایی قلعه محمدی - حسن آباد به طول ۳،۵ کیلومتر  آماده آسفالت است که عملیات اجرایی آن طی چند روز آینده آغاز می شود.

شهامت با اشاره به این که محور کلاته شور - قراچه رباط در شهرستان جاجرم به طول سه کیلومتر در حال آماده سازی برای آسفالت است، اظهارکرد: در شهرستان راز و جرگلان، عملیات اجرایی آسفالت محور روستایی باغلق - یکه سعود به طول ۶،۸ کیلومتر شروع شده که از این میزان سه کیلومتر آسفالت و مابقی در حال انجام است همچنین محور اشرف دره به طول ششکیلومتر در حال آماده سازی برای آغاز عملیات اجرایی آسفالت است.

به گفته وی در شهرستان شیروان هم محور روستایی قلهک به زیدر به طول ۲،۳ کیلومتر در حال آسفالت است که طی چند روز آینده به اتمام می رسد و محور قلعه حسن - قلعه بیگ به طول دو کیلومتر و محور زو - تفتازان به طول یک کیلومتر نیز در حال آماده سازی و احداث ابنیه فنی است.

شهامت خاطرنشان کرد: در شهرستان فاروج، محور روستایی شیرغان به طول ۵،۵ کیلومتر در حال آسفالت است که نیمی از آن آسفالت شده و مابقی در دست اجراست همچنین محورهای روستایی فرهادان و قوش خانه به طول یک کیلومتر و محور روستایی آق چشمه به طول ۱،۵ کیلومتر در حال آماده سازی برای آسفالت است.

وی همچنین از آماده سازی محور روستایی گپز به طول ۲،۵ کیلومتر و محور روستایی حسین آباد - خان کور - جعفرآباد به طول ۴ کیلومتر در شهرستان اسفراین خبر داد و افزود: در شهرستان مانه و سملقان نیز آسفالت محور حصه گاه - قلندرتپه به طول ۷۰۰ متر به اتمام رسیده است و محور توپچنار به طول ۲،۲ کیلومتر در حال آسفالت و محورهای شیرین دره به طول ۱،۸ کیلومتر، محور کلاین - سلولی به طول ۷۰۰ متر، محور زرد - کاستان به طول سه کیلومتر و محور یموق - کهنه جلگه به طول ۱،۳ کیلومتر در حال آماده سازی برای آسفالت است. 

این مقام مسئول کل طول راه های روستایی خراسان شمالی را چهار هزار و ۶۵۲ کیلومتر برشمرد و با بیان این که از این میزان دو هزار و ۶۵ کیلومتر آسفالت شده و مابقی شوسه و خاکی است، خاطرنشان کرد: شاخص برخورداری از آسفالت راه های روستایی استان بر اساس برخورداری جمعیت روستاهای بالای ۲۰ خانوار از راه آسفالته، ۸۳،۴ درصد است که از میانگین کشوری ۱۰ درصد کمتر است.

شهامت در خاتمه تاکید کرد: با توجه به مساعدت استاندار محترم و نمایندگان محترم استان در مجلس شورای اسلامی برنامه آسفالت حداقل ۶۰ کیلومتر راه روستایی حداکثر تا شهریور ماه امسال اجرا می شود و مابقی تکمیل پروژه ها متناسب با اعتبارات سال مالی ۱۴۰۱ بدون وقفه ادامه خواهد یافت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =