کد خبر: 28293
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۸
اشتغال روستایی

مدیر صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر شیروان گفت: تاکنون ۵۰ درصد مشمولین جامعه هدف این شهرستان خراسان شمالی تحت پوشش بیمه روستایی عشایری قرار گرفته اند.

به گزارش روستانیوز، مجید یوسفیان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ۲۴ هزار و ۳۲۵ نفر از گروه سنی ۵۰-۱۸ سال این شهرستان در مناطق روستایی و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر سکونت دارند که از این تعداد تاکنون، ۱۳ هزار و ۷۳۰ نفر به عضویت صندوق بیمه کشاورزی، روستایی و عشایری در آمده اند.

وی با بیان اینکه این شهرستان بهترین ضریب پوشش بیمه شدگان را در سطح استان دارد خاطرنشان کرد: علت این امر فرهنگ سازی، آگاه سازی و مشارکت بالای مردم از خدمات ارائه شده بیمه است طوریکه سال گذشته هزار و ۲۰۳ بیمه شده جدید به عضویت صندوق درآمدند و ۹ هزار و ۲۰۳ نفر اقدام به تمدید بیمه خود کردند.

یوسفیان با اشاره به استقبال خوب بانوان شهرستان نسبت به بیمه اضافه کرد: از مجموع کل بیمه شدگان جدید سال گذشته، ۵۱۴ نفر معادل ۴۲ درصد خانم بودند که این میزان در سطح استان، ۳۲ درصد و کشوری، ۲۰ درصد است.

مدیر صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر شیروان با اشاره به حمایت های خوب دولت برای بیمه شدگان گفت: حمایت های دولت سال گذشته برای هر فرد ماهانه، یک میلیون و ۹۰۰ هزار ریال بود که امسال به ۲ میلیون و ۶۶۰ هزار ریال افزایش یافته و مجموع پرداختی حق عضویت هر فرد بیمه شده سالانه ۱۵ میلیون و ۹۶۰ هزار ریال است.

به گزارش ایرنا تمامی زنان و مردان متاهل و مجرد ساکن در روستاها و مناطق عشایری، کشاورزان، زنبورداران، قالیبافان، و هنرمندان صنایع دستی غیرساکن در روستا و شاغلان فصلی و ساکنان شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر، رانندگان حمل بار و مسافر برون شهری، کارکنان مراکز و شرکت های وابسته به سازمان نظام مهندسی، کشاورزی و منابع طبیعی و نظام دامپزشکی می توانند از بیمه اجتماعی برخوردار شوند.
حدود ۳۸ درصد جمعیت این شهرستان ۱۵۷ هزار نفری در روستاها ساکن هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =