کد خبر: 28183
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۹
برق

مدیر توزیع برق شهرستان سقز با بیان اینکه شبکه برق ۳۸ روستای واقع در محور سقز به بانه به کابل خود نگهدار تبدیل شد، گفت: با اجرای این پروژه تعداد روستاهای عاری از شبکه سیم مسی در شهرستان سقز به ۱۲۰ روستا افزایش یافت.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایسنا، عبدالله ابراهیمی اظهار کرد: یکی از فعالیت های شاخص انجام شده در حوزه اصلاح و بهسازی شبکه، تبدیل شبکه سیم مسی ۳۸ روستای واقع در مسیر سقز به بانه به کابل خودنگهدار بود که در سال ۱۴۰۰ آغاز و در همان سال نیز به اتمام رسید.

وی با اشاره به اینکه ۲۶۰ روستای بالای ۵ خانوار در این شهرستان از نعمت برق برخوردارند، افزود: با اجرای این پروژه تعداد روستاهای عاری از شبکه سیم مسی در شهرستان سقز به ۱۲۰ روستا افزایش یافت.

مدیر توزیع برق شهرستان سقز گفت: در مجموع برای تبدیل ۴۰ کیلومتر شبکه سیم مسی به کابل خودنگهدار در این روستاها بیش از ۵ میلیارد تومان اعتبار صرف شده است.

ابراهیمی عنوان کرد: همزمان با اجرای این پروژه شبکه برق ۴ روستای قبغلو، شیخ چوپان، هیجانان و خیدر نیز با جابجایی و نصب ۱۱۲ تیر روشنایی به طور کامل نوسازی و اصلاح شد.

وی در ادامه گفت: با اجرای این پروژه بخش زیادی ازمشکلات شبکه های فشارضعیف در روستاهای شهرستان سقز مرتفع می شود و بر اساس پیش بینی صورت گرفته تا پایان سال ۱۴۰۱ شبکه برق تمام روستاهای این شهرستان به کابل خودنگهدار تبدیل خواهد شد.

مدیر توزیع برق شهرستان سقز در ادامه اظهار کرد: طول شبکه فشار ضعیف در مناطق شهری و روستایی شهرستان سقز ۷۰۰ کیلومتر است که تاکنون قریب به ۵۰۰ کیلومتر آن تعمیر و به کابل خودنگهدار تبدیل شده است.

ابراهیمی هدف از اجرای این پروژه را حذف شبکه های فرسوده، افزایش ضریب ایمنی شبکه، ایجاد مبلمان شهری و روستایی و استاندارد سازی شبکه عنوان کرد.

وی در پایان افزود: پروژه تبدیل شبکه های سیمی به کابل خودنگهدار مطابق با چشم انداز تعیین شده در سال جاری نیز تداوم دارد و امید است با پشتکار و تلاش دو چندان تا پایان سال جاری کل شبکه فشار ضعیف در این شهرستان به کابل خودنگهدار تبدیل شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =