کد خبر: 28099
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۴
مسکن روستا

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: ۶۷ درصد واحدهای مسکونی روستایی خدابنده مقاوم‌سازی شده است.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایسنا، رضا خواجه‌ای ظهر امروز (۱۶ فروردین‌ماه) در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: شهرستان خدابنده دارای ۱۸۳ روستای بالای ۲۰ خانوار است که علاوه‌ بر تهیه نقشه طرح هادی برای ۱۰۰ درصد این روستاها، برای برخی از روستاهای زیر ۲۰ خانوار نیز نقشه طرح هادی تهیه شده است.

وی افزود: تعداد ۵۸ روستا با توجه به پایان افق نقشه طرح هادی، نیازمند بازنگری است که برای اجرای این طرح اعتباری بالغ بر ۶۰ میلیارد ریال برآورد شده است. از تعداد ۱۸۳ روستای بالای ۲۰ خانوار، در ۱۰۸ روستا (معادل ۵۹ درصد) طرح هادی اجرا شده که این میانگین در استان ۵۸ درصد و در کشور ۴۵ درصد است.

این مسئول با بیان اینکه در سال گذشته ۲۵ روستای این شهرستان آسفالت شده است، ادامه داد: همچنین دهیاری‌های ۲۸ روستای شهرستان نیز نسبت به عقد قرارداد با پیمانکاران اقدام کرده‌اند که در سال آتی از اعتبارات قیر رایگان نسبت به آسفالت‌ریزی آن‌ها اقدام خواهد شد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان با اشاره به اقدامات این شهرستان در حوزه مسکن شهری، تصریح کرد: از ابتدا تاکنون ۶۴ واحد در حوزه مسکن شهری در شهرهای قیدار، سجاس، زرین‌رود و شهر گرماب برای تامین مسکن اقشار کم‌درآمد احداث و به بهره‌برداری رسیده است.

خواجه‌ای با بیان اینکه در سال گذشته نیز عملیات اجرای ۱۰ واحد مسکونی طرح نهضت ملی در شهر زرین‌رود شروع شده که ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد (تا مرحله پایان فونداسیون و دیوارچینی اجرا شده)، یادآور شد: همچنین ۵۲۰ واحد نیز در شهر قیدار در مرحله آماده‌سازی معابر است که اجرای آن در سال آتی انجام خواهد گرفت.

این مسئول با اشاره به وضعیت مقاوم‌سازی مسکن روستایی در این شهرستان، خاطرنشان کرد: از تعداد ۲۵ هزار و ۴۸۸ واحد مسکونی روستایی در این شهرستان، تعداد ۱۷ هزار و ۱۰۰ واحد مقاوم‌سازی شده که ۶۷ درصد کل واحدها است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =