کد خبر: 27963
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردین ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۳

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خدابنده، از افزایش اقامت‌گاه‌های بوم‌گردی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش روستانیوز، معصومه شیری در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به آغاز به کار اقامت‌گاه بوم‌گردی شهر سهرود، اظهار کرد: استقبال و علاقه‌مندی گردشگران به اقامت‌گاه‌های بوم‌گردی در شهرستان خدابنده سبب شده تا تعداد این اماکن سنتی در حال افزایش باشد.

وی با اشاره به نقش موثر اقامت‌گاه‌های بوم‌گردی در توسعه گردشگری و نیز اشتغال به ویژه در روستاها، متذکر شد: اقامت‌گاه بوم‌گردی شهر سهرورد با سرمایه‌گذاری بالغ‌ بر ۹ میلیارد ریال و با اشتغال ۳ نفر به بهره‌برداری رسید.

شیری با اشاره به استقبال سرمایه‌گذاران از این قبیل اقامت‌گاه‌ها به ویژه در ایام نوروز، بیان کرد: از آنجایی‌ که اقامت‌گاه بوم‌گردی علاوه بر ارائه خدمات غذایی متنوع و موسیقی بومی و محلی دارای معماری دل‌انگیز سنتی است، همواره مورد توسعه گردشگران و در نتیجه سرمایه‌گذاران بوده است.

وی با توضیح این مطلب که یکی از محورهای مهم توسعه خدابنده که از بزرگ‌ترین شهرستان‌های استان نیز محسوب می‌شود، گردشگری است، خاطرنشان کرد: این شهرستان با برخورداری از مواهب خدادادی از قبیل منابع طبیعی، جنگل‌ها، چشمه‌ها و طبیعت بکر دارای امتیازات منحصر به‌ فردی در حوزه گردشگری است که همین موضوعات موجب استقبال گردشگران از این شهرستان در ایام نوروز شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =