کد خبر: 27961
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردین ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۳
جشنواره بازیهای بومی و محلی

بخشدار جوادآباد ورامین گفت: همزمان با روز طبیعت، جشنواره بازی‌های بومی محلی و روستایی در روستای هدف گردشگری خاوه این بخش برگزار می‌شود.

به گزارش روستانیوز، حسن خدادادی روز جمعه درگفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: همزمان با روز طبیعت و با هدف معرفی ظرفیت‌های مختلف گردشگری، فرهنگی و اقتصادی مناطق روستایی شهرستان ورامین، جشنواره‌ بازی‌های بومی و محلی و روستایی در روستای هدف گردشگری خاوه از توابع بخش جوادآباد برگزار می‌شود.
وی اظهار داشت: در این جشنواره که با حضور اغلب روستائیان و عشایر بخش جوادآباد برگزار می‌شود، روستائیان علاوه بر به نمایش گذاشتن بازی‌های مختلف، تولیدات و محصولات خود را در معرض دید عموم مردم قرار می‌دهند.
این مسئول اضافه کرد: علاوه بر این، عشایر بخش جوادآباد نیز با برپایی سیاه‌چادر و با پخت نان محلی، از حاضران در این جشنواره پذیرایی می‌کنند.
وی گفت: روستاها، مناطقی پویا در تولید انواع محصولات زراعی، صنایع دستی و لبنی است از این رو روستائیان شرکت کننده در این جشنواره، تولیدات خود را نیز به مردم ارائه می‌کنند.
خدادادی اظهار داشت: با توجه به فعالیت مناطق روستایی به سمت تولید، نمایشگاه دستاوردهای بانوان کارآفرین روستایی با همکاری بنیاد برکت نیز در این جشنواره برپا می‌شود.
وی تصریح کرد: بنیاد برکت طی ۲ سال گذشته از بیش از ۲۶۰ طرح اشتغال‌آفرین روستایی در مناطق مختلف بخش جوادآباد حمایت کرده و تسهیلات لازم را در اختیار آنان قرار داده است.
بخشدار جوادآباد ورامین ادامه داد: این جشنواره از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۶ در روستای هدف گردشگری خاوه برپا شده و مردم می‌توانند با حضور در این روستا، علاوه بر شرکت در بازی‌های مختلف، از فضای طبیعی و آثار تاریخی  این روستا استفاده کنند.
برای رسیدن به این روستا که از طبیعتی بکر و آثار تاریخی متعددی برخوردار است می توانید از جنوب ورامین ابتدا به شهر جوادآباد رفته و از این شهر ۱۰ کیلومتر به سمت شرق بپیمائید تا بتوانید از آثار تاریخی، امامزاده ها و طبیعی آن بهره مند شوید.
راه دیگر این روستا از شهرستان پیشوا است و می توانید پس از طی نمودن ۱۵ کیلومتر از جنوب این شهرستان، پس از عبور از روستای محمددآباد عرب ها، به روستای خاوه برسید که در جنوب محور قم - گرمسار واقع شده است.
ورامین با ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در ۳۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =