آذربایجان غربی

غلامرضا منصورفر با اشاره به اینکه شعار و پیام های نوروزی مقام معظم رهبری یک فرامین و دستور برای دستگاه‌های اجرایی است، اظهار داشت: مقام معظم رهبری تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین را برای نوروز ۱۴۰۱ نامگذاری کردند و نباید این پیام در حد شعار باقی بماند و باید آن را یک فرمان دانست که تمام دستگاههای اجرایی ملزم به اجرای آن هستند.

به گزارش روستانیوز، وی با بیان اینکه در بین شرکت ها استارتاپ‌هایی وجود دارند که می توانند در سطح بین‌الملل حرفی برای گفتن داشته باشند، اعلام کرد: نگاه کشوری به شرکت های دانش بنیان، روند رو به بهبود است اما پتانسیل و ظرفیت های موجود برای رسیدن به فعالیت های نوآورانه کافی نیست، متاسفانه جایگاه علمی کشور و صنعتی بودن آن در سطح جهانی فاصله زیادی داشته و سندی بر این موضوع است.

منصورفر اعلام کرد: اولین نکته و کار مهم در راستای افزایش حمایت و تعداد شرکت های دانش بنیان  شرکت های دانش بنیان، کار فرهنگی است و باید در رده عموم جامعه به این باور برسیم که بحث نوآوری و اقتصاد مبتنی بر دانش، لازمه توسعه استان است.

رئیس پارک علم و فناوری افزود: آنچنان که در حوزه امنیت، سلامت، آموزش و پرورش  هزینه می شود لاجرم در حوزه نوآوری هم هزینه کرد چرا که اقتصاد و ایجاد اشتغال هم بخشی با تأثیرگذاری زیاد در جامعه است.

وی اعلام کرد: از تمام دستگاههای اجرایی و قوه مقننه درخواست می‌کنم در نشست با شرکت‌های دانش بنیان به گله ها و مشکلات آن ها توجه شود، متاسفانه برخی دستگاه‌ها برای جوانانی که با تکیه بر علم خود کسب و کاری را راه اندازی کرده اند ، مشکلاتی را ناخواسته ایجاد می کنند.

منصور فر با بیان اینکه هدف پارک علم و فناوری شیفت شدن از کارخانه داری به سمت صاحب صنعت شدن است، گفت: ۱۳۰ شرکت تحت پوشش پارک هستند  که  ۵۲ مورد آن  دانش بنیان است ‌و از خدمات مشاوره فنی ، برگزاری دوره و ارایه تسهیلات ارزان قیمت توسط پارک علم و فناوری بهره مند می شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =