روغن

رئیس اتحادیه دارندگان قنادی، شیرینی‌فروشی و کافه قنادی تهران گفت: پس از به گوش رسیدن زمزمه‌های حذف ارز ترجیحی قیمت روغن مخصوص قنادی 10کیلویی طی سه ماه اخیر از 166هزار به 800تا850هزار تومان افزایش یافته است.

به‌ گزارش روستانیوز، علی بهره‌مند اظهار داشت: همچنین قیمت شکر از کیلویی 11هزار و 600 به  20هزارتومان رسیده است.

بهره‌مند با تأکید بر ضرورت مدیریت صحیح بر شرایط پس از حذف ارز دولتی ادامه داد: حذف ارز دولتی واردات نهاده‌های دامی و روغن روی قیمت شیرنی و شکلات و موادغذایی موثر است و باعث افزایش قیمت تمام آن‌ها می‌شود.

وی با اشاره به افت فروش شیرینی و شکلات پس از حذف ارز ترجیحی عنوان کرد: دولت باید با برنامه‌ریزی مناسب از طریق برداشتن رانت‌ها و مشخص‌کردن قیمت‌های درست و واقعی کمک کند تا کاسب و خریدار بتوانند با خیالی آسوده خرید کنند.

بهره‌مند در پاسخ به میزان افزایش قیمت شیرینی و شکلات با حذف ارز ترجیحی گفت: با توجه به این که شکر، روغن و آرد شامل ارز ترجیحی بودند، باید دید قیمت خریدشان چقدر زیاد می‌شود و پس از آن می‌توان در مورد افزایش قیمت شیرینی و شکلات صحبت کرد.

وی با اشاره به نامناسب بودن شرایط کنونی برای حذف ارز ترجیحی بیان کرد: متأسفانه با وجود کاهش قدرت خرید مردم ناشی از تورم مجلس این طرح را تصویب کرده است.

بهره‌مند در مورد استقبال مردم از شیرینی و شکلات در اعیاد ماه رجب و شعبان بیان کرد: امسال به دلیل گران‌شدن شرینی و کاهش قدرت خرید مردم استقبال چندانی را در اعیاد مذکور شاهد نبودیم.

وی ادامه داد: با این وضعیت گرانی خرید شیرینی و شکلات اولویت خود را در زندگی مردم از دست داده و نسبت به سال قبل تعداد مشتری و میزان تقاضا برای شیرینی و شکلات کاهش چشمگیری داشته است.

رئیس اتحادیه دارندگان قنادی، شیرینی‌فروشی و کافه‌قنادی تهران در پایان گفت: مردم در جهت حفظ سلامتی خود و خانواده‌هایشان از واحدهایی که دارای پروانه قنادی هستند و نظارت کافی بر فعالیت آن‌ها وجود دارد، شیرینی مورد نیاز خود را تهیه کنند.

خبرنگار:بابک کلانی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =