کد خبر: 27772
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۷
میوه

امسال ۴۵۰ تن سیب و پرتقال در مراکز اتحادیه‌های تعاون روستایی گیلان در حال توزیع است.

به گزارش روستانیوز به نقل از خبرگزاری صدا وسیما مرکز گیلان ؛ مدیر تعاون روستایی گیلان گفت : ۲۳۰ تن پرتقال تامسون و ۲۲۰ تن سیب قرمز و سفید در سردخانه‌های استان برای بازار شب عید ذخیره‌سازی شده است.

عباس جعفرپور افزود: این میوه‌ها در ۸۵ مرکز شبکه تعاونی روستایی در حال توزیع است.

وی گفت: پرتقال‌ها از کشاورزان گیلانی و سیب‌ها از استان آذربایجان غربی خریداری شده است.

مدیر تعاون روستایی گیلان همچنین تصریح کرد اگر میوه‌های در سبد خارج از سایز و یا پوسیده باشد از مردم تحویل گرفته و میوه‌های سالم تحویل شان داده می‌شود.

عباس جعفرپور به قیمت مصوب ستاد تنظیم بازار اشاره کرد و گفت: بر اساس قیمت مصوب هرکیلو پرتقال تامسون ۱۰ هزار تومان سیب قرمز ۱۱ هزار تومان و سیب سفید ۱۲۰۰۰ تومان تعیین شده است.

وی با بیان اینکه توزیع میوه تا ۱۳ فروردین ۱۴۰۱ ادامه داردافزود: برای کاهش ازدحام جمعیت در مراکز توزیع و پیشگیری از شیوع کرونا پلتفرم روستا لند برای خرید اینترنتی شهروندان درنظر گرفته شده است. 

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان هم از نظارت‌های مستمر بر روند بازار توزیع میوه خبر داد وگفت: با جدیت تمام و با بکارگیری همه ظرفیت‌های بازرسی در استان نظارت می‌شود.

تیمور پور حیدری افزود: اگرمرکز دولتی از قیمت مصوب عدول کند، مردم می‌توانند با شماره ۱۲۴ سازمان صمت و یا با شماره ۱۳۵ تعزیرات تماس بگیرند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =