کد خبر: 27697
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۰
افتتاح

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی گفت: تا کنون مجوز ساخت و بهره برداری ۲۷ اقامتگاه بوم گردی در قالب سنتی ، تبدیلی و ساخت در سطح استان صادر شده است.

به گزارش روستانیوز به نقل ازایرنا، مصطفی مرزبان  روز پنجشنبه در آیین بهره برداری از واحد اقامتگاه بوم گردی آفتاب صبح فردا در روستای رباط مراد از توابع بخش مرکزی خمین، افزود: این شمار اقامتگاه درقالب ۲۴ روستای هدف گردشگری در سطح استان انجام شده است.

مرزبان ادامه داد : با توجه به ظرفیت‌های گردشگری و بناهای تاریخی و صنایع دستی در استان این قبیل فضاهای اقامتی و بوم گردی مکان بسیار مناسبی برای معرفی هر چه بهتر جاذبه های تاریخی و گردشگری است.

وی توضیح داد : اقامتگاه بوم گردی آفتاب صبح فردا با سرمایه گذاری بالغ بر ۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال ساخته شده است.

مدیر کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی گفت: این واحد بوم گردی ظرفیت ۱۲ نفر اقامت دارد و برای سه نفر فرصت اشتغال ایجاد کرده است.

سرپرست فرمانداری خمین نیز بیان کرد: زادگاه امام راحل دارای ظرفیت های گردشگری زیادی است و استفاده از این ظرفیت های گردشگری بویژه در مناطق روستایی نقش موثری در ایجاد اشتغال و رفع مشکل بیکاری در شهرستان دارد .
حمید کمانکش افزود : با توجه به اینکه جوامع امروزی بیشتر به سوی شهرنشینی گرایش پیدا کرده اند و از طرفی با توجه به اینکه فطرت انسان با روستا و حال و هوای روستا تطابق دارد وجود چنین مناطقی در روستاها می تواند نیاز جامعه امروز برای رسیدن به آرامش و بازگشت به فطرت خود را تامین کند.
وی گفت: ایجاد واحدهای بوم گردی در روستا موجب ایجاد اشتغال و رونق و توسعه اقتصادی در این مناطق و مهاجرت معکوس در شهرستان می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =